וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין יוקר המחיה לאירן: למי יצביע אליהו ביטון?

מדור חדש: הגולשים מתלבטים בין מפלגות, ומערכת וואלה! מסייעת להם לקבל מהן תשובות. והפעם: אליהו ביטון נקרע בין העבודה ליש עתיד. מה הן השיבו לו? הצטרפו לדיון בתגובות

כך כתב בשבוע שעבר אליהו ביטון במדור "המתלבט" בעמוד הפייסבוק של וואלה! חדשות: "אני מתלבט בין העבודה ליש עתיד מהסיבות הבאות: 1. המצב הכלכלי-חברתי הגרוע שבו כל פעם מעלים את המחירים ואת יוקר המחייה ולאנשים כמעט אין כסף לבזבז בשביל חיים בסיסיים. 2. אני מתנגד למלחמה ישראלית בלבד עם אירן שהיא גם מעצמה וגם מדינה הרבה יותר הררית מעירק וגם מתקפות התגובה עלולות להיות כואבות ומבלי שאף אחד לא ייסע לנו מבחוץ.

לכן, עדיף שיהיה מנהיג חזק ופופולרי שיתנגד למהלך המטופש הזה וייבחר בהטלות סנקציות כואבות ביותר ללא הגבלת זמן עד שהעם האירני יבין שמשטרם אשם בעוני הכבד ויחוללו הפיכה קשה נגד המשטר הצבוע של אירן והלוואי ואירן תחזור להיות בעלת ברית של ישראל וארה"ב לפני המהפכה האיסלמית של חומייני (אל תקראו לי אנטישמי, אבל בעבר, אירן כן הייתה בעלת ברית שלנו בתקופת השאה). 3. אני לא שמאלני-קיצוני, אבל חייב מנהיג שיילחם לא רק בטרור האיסלמי אלא גם להלחם בגורמי טרור יהודיים ביהודה ושומרון שמחללים מסגדים וכנסיות (דבר שאסור ע"פ היהדות) ופוגעים בחפים מפשע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך השיבו לאליהו ביטון מפלגות העבודה ויש עתיד:

תשובת מפלגת העבודה: חברה צודקת ולא ג'ונגל

עופר קורנפלד, ראש המטה של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', אומר כי השאלות שהועלו אכן מעסיקות את מפלגת העבודה, ויחימוביץ', מרבה להתבטא בהן:

1. יחימוביץ' מאמינה שעליית יוקר המחיה איננה גזירת גורל אלא תלויה במידה רבה במעשי הממשלה. כך למשל, בסוגיית המיסוי, טוענת יחימוביץ' כי הממשלה מנהלת מדיניות אנטי-חברתית בזמן שהיא מעלה את המסים העקיפים כמו המע"מ ומס על הדלק שפוגעים בכל הציבור, ובמקביל מורידה מס הכנסה לבעלי ההכנסות הגבוהות במיוחד. מדובר במדיניות אנטי-חברתית מובהקת, שבאה לידי ביטוי בעשור האחרון והופכת את החיים של מעמד הביניים בישראל ליותר ויותר קשים. בבחירות הקרובות, הציבור יכריע בין כלכלה דרוויניסטית, כלכלת הג'ונגל שמוביל נתניהו, בה העשיר הולך ומשמין והחלשים ניגפים מאחור, לבין כלכלה הוגנת וחברה צודקת.

2. בנושא אירן, מובן לכולם כי הסכנה הנשקפת אכן קיימת, אולם הפיכת הגרעין האירני לבעייתה הבלעדית של ישראל היא שגיאה אסטרטגית. לא סוד הוא שכל האופציות מונחות על השולחן, אבל כפי שסבורה יחימוביץ', האופציה הצבאית היא האופציה האחרונה, ויש למצות את הסנקציות הכלכליות, לפני שנגררים לעימות אלים. הסנקציות הכלכליות באירן החלו לתת אותותיהן בחודשים האחרונים, ובכל מקרה חייבים להיות מתואמים עם ארה"ב בשיח דיסקרטי. ארה"ב היא שאמורה, יחד עם הקהילה הבינלאומית, להוביל מהלכים לבלימת הגרעין האירני.

3. בנוגע לסוגיית האלימות, הרי שמדובר בתופעה בזויה שנקראת "תג מחיר", והיא תזכורת למה שיכול לצמוח בשדות האנטי-דמוקרטיה. יחימוביץ' מאמינה כי הטיפול הדל בפורעים האלה מלמד שאנחנו עדיין מתייחסים אל אלימות פוליטית כאל נגע שולי, ומובן שמדובר בפעולות גזעניות וקשות שאסור לגורמי האכיפה להשלים אתן. אין ספק כי מדובר בבריונות הפוגעת בשלטון החוק ומנסה לחבל בסיכוי לחיות חיים משותפים והוגנים במדינה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תשובת יש עתיד: לא אנחנו נפתור את הבעיה האירנית

אליהו היקר,

מפלגת "יש עתיד" מציגה תפישת עולם כלכלית וערכית ששמה במרכזה את מעמד הביניים. האזרח הישראלי שעובד, שתורם ומשרת, שמשלם מסים ואינו גומר את החודש. אנו דוגלים בסדר יום אזרחי ובהעלאת החינוך, פתרון בעיית הדיור, שוויון בנטל וקידום עסקים קטנים, לראש סולם העדיפויות. יוקר המחיה, שאינו מאפשר לרבים מאיתנו לגמור את החודש, מחייב טיפול מאוזן ושילוב של תחרותיות, שתביא להורדת מחירים, יחד עם דאגה לחלש. זאת, מול הימין הקפיטליסטי שדואג לתאגידים הגדולים והשמאל הסוציאליסטי שדואג לוועדים הגדולים. אנו מאמינים במדיניות כלכלית אחראית, תוך נקיטת צעדים שיובילו לצמיחה במשק וליצירת מקומות עבודה חדשים.

בדיון המתמשך בנושא הגרעין האירני, ישראל לקחה פנייה לא נכונה. הפצצת מתקני הגרעין באירן היא אופציה שאינה צריכה לרדת מהשולחן, אבל היא אופציה אחרונה, ולדעת כל הדרגים המקצועיים היא לא תעצור את תכנית הגרעין האירנית אלא רק תעכב אותה לזמן מוגבל. מטרתה של ישראל צריכה להיות אחרת. אנחנו לא אמורים לפתור את הבעיה בשביל העולם, אלא לגרום לעולם לפתור את הבעיה בשבילנו. אנחנו צריכים לפעול מהמדרון האחורי ולהיות הכוח המניע מאחורי קואליציה בינלאומית בראשות ארה"ב, שתחנוק את המשטר האירני עד לקריסתו. נפילת המשטר באירן היא הדבר היחיד שיכול לעצור את תכנית הגרעין האירנית עצירה מוחלטת, וזו צריכה להיות מטרתנו.

אשר לגורמי הטרור היהודיים, בפורעי חוק יש לנהוג ביד קשה ובכל חומרת הדין.

רוצים גם אתם להציג את התלבטותכם ולקבל תשובות מהמפלגות? עשו זאת עכשיו, בעמוד הפייסבוק שלנו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully