וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בין הרמטכ"ל ונתניהו סביב מינוי המזכיר הצבאי

4.11.2012 / 7:46

בניגוד למקובל, בסביבת ראש הממשלה הפעילו לחצים לקדם את מועמדות תא"ל הלוי לתפקיד למרות שגנץ כבר בחר לו תפקיד, וסימן מועמדים אחרים. "אף אחד לא אוהב שטורפים לו קלפים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בנתניהו נפרד ממזכירו הצבאי הנוכחי, אלוף יוחנן לוקר)

בסרט הזה כבר היינו: מתיחות נרשמת בימים האחרונים בין לשכת הרמטכ"ל ללשכת ראש הממשלה, על רקע ניסיונותיהם של גורמים בסביבתו הקרובה של בנימין נתניהו ללחוץ על מינויו של תת-אלוף הרצי הלוי, מפקד עוצבת הגליל בצה"ל, לתפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה – זאת בניגוד למינוי שכבר בחר לו הרמטכ"ל, בני גנץ, לתפקיד מפקד המכללה לפיקוד ומטה, ולעובדה שלתפקיד המזכיר כבר נשקלים שמותיהם של שני תתי-אלופים אחרים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל בני גנץ בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, אפריל 2011. עומר מירון
מתיחות בין שתיים מהלשכות החשובות במדינה. נתניהו וגנץ/עומר מירון

בשבוע שעבר החליט הרמטכ"ל למנות את הלוי למפקד המכללה לפיקוד ומטה, עם סיום תפקידו הנוכחי בפיקוד הצפון. הרמטכ"ל הרעיף שבחים על הלוי בשיחות סגורות, וטען כי התרגיל האוגדתי שביצע לאחרונה בצפון היה אחד המשובחים שראה בשנים האחרונות, וכך גם היה תפקודו באוגדה הצפונית. שבחים אלו הגיעו אל אוזניו של הלוי, שחשב כי דיון השיבוצים הסתיים אחרת מבחינתו. מקורביו של הלוי טענו כי לא קיבל את ההחלטה ברוח טובה, שכן חשב שהרמטכ"ל יעביר אותו לעמדת המתנה ויאפשר לו להתמודד על תפקיד בדרגת אלוף.

מתיחות גם על מינוי סגן הרמטכ"ל

בשל כך, גורמים בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה הפעילו לחצים על נתניהו שישקול למנות אותו למזכיר הצבאי, עם סיום תפקידו של אלוף יוחנן לוקר. המקרה עורר מתח במטה הכללי, לאור העובדה שגנץ כבר סימן שני מועמדים לתפקיד – תת-אלוף אייל זמיר, המשמש כיום כראש מטה זרוע היבשה, ותת-אלוף גיא צור, המשמש כראש חטיבת התכנון באגף התכנון. המסר הברור שהתקבל מסביבתו הקרובה של ראש הממשלה כבר ביום חמישי, עורר כעס בסביבה הקרובה לרמטכ"ל, שכן נהוג שהרמטכ"ל הוא זה שמציע קצינים לתפקיד המזכיר, מהם בוחר ראש הממשלה. כך היה גם בסבב המינויים הקודם, במהלכו נבחר אלוף יעקב אייש לתפקיד, אז החליט לפתע ראש הממשלה לבחור את מי ששימש כראש מטה חיל האוויר, יוחנן לוקר. מאוחר יותר נטען כי המינוי הושפע מקרבתה של משפחת לוקר לליכוד.

קצין בכיר המעורב בפרטים התייחס בסוף השבוע למתיחות בסביבתו של גנץ. "אף אחד לא אוהב שטורפים לו את הקלפים, בטח לא שמתערבים לו בפאזל הכל-כך עדין של המינויים". לדבריו, "התהליך המתוח הזה מצטרף למינוי המתוח של סגן הרמטכ"ל. זה לא בריא למערכת הצבאית". ובהקשר מינוי זה, אמור שר הביטחון אהוד ברק להכריע בקרוב מי יחליף את אלוף יאיר נווה כסגן הרמטכ"ל – אלוף גדי אייזנקוט, או אלוף אבי מזרחי. ברק מסתייג מבחירתו של אייזנקוט לפי שעה, בשל מעורבותו בפרשת מסמכי הרפז, ולכן אמרו גורמים בסביבתו הקרובה כי הוא ימתין לפרסום הדו"ח המלא של מבקר המדינה בעניין.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס לתהליכי שיבוצים". תגובת לשכת ראש הממשלה לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully