וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על אלימות: עובדים סוציאליים יחרימו דיונים

קובי מנדל

4.11.2012 / 3:45

העובדים הסוציאליים בעיר חיפה לא יתייצבו לדיונים בעקבות אירוע בו אם תקפה עובדת סוציאלית בעת דיון על משמורת על בנה בבית משפט. "צעד זה הוא חריף וקיצוני, אך הוא בדמנו"

העובדים הסוציאליים לחוק הנוער בעיריית חיפה לא יתייצבו החל מהבוקר (ראשון) לדיונים בבתי המשפט, עד שתובטח הגנתם בין כותלי בית המשפט. ההחלטה התקבלה בעקבות מקרה אלימות שאירע ביום רביעי אחר הצהריים באולמה של שופטת בית משפט לנוער בחיפה, כשאם תקפה עובדת סוציאלית בעת דיון על המשך משמורת בנה בן השנה וחצי. משמעות ההחלטה כי מעתה לא ישתתפו העובדים הסוציאליים בדיונים באשר לילדים ונוער בסיכון.

ביום רביעי אחר הצהריים, התקיים דיון בבית משפט לנוער בחיפה בדרישה להוצאת צו חירום להעברת משמורת של ילד בן שנה וחצי מחזקת אמו, לאור החשש שהאם מסכנת את הילד. גורמי הרווחה התריעו להנהלת בתי המשפט לפני הדיון כי קיים מצב סיכון לאלימות מצד האם, נוכח רגישות המקרה, והם דרשו תגבור של האבטחה, כהגנה על העובדות הסוציאליות שהגיעו לדיון.

בהודעה שהעביר בסוף השבוע יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, להנהלת בתי המשפט ולנשיאת בתי המשפט לנוער הוא דורש לקיים דיון דחוף לבירור נסיבות האירוע והפקת לקחים מהירה ומחייבת. "עד לקיום דיון כזה לא יתייצבו העובדים הסוציאליים על-פי החוקים השונים, המועסקים על-ידי עיריית חיפה, לדיונים בבתי המשפט. צעד זה הוא חריף וקיצוני אך איננו יכולים לנקוט צעד שהוא פחות מכך, כי בדמנו הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully