וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל מדורג עשירי ברשימת הצבאות החזקים בעולם"

כך קובע האתר "גלובל פייר פאוור", שגיבש את הרשימה תוך שקלול מרכיבים של כוח צבאי, תקציבים, שטח ומשאבים טבעיים. את ראש הרשימה תופסת ארה"ב. ובאיזה מקום אירן?

צה"ל הוא הצבא העשירי בחוזקו בעולם, כך קובע האתר "גלובל פייר פאוור" שדירג את 50 הצבאות החזקים על פני הגלובוס. הדירוג באתר מבוסס על 45 פרמטרים, בהם מספר הגברים המשרתים בצבא ביחס לגודל האוכלוסייה באותה מדינה, מספר הטנקים וכלי הרכב המשוריינים, כמות כלי הנשק, מספר כלי הטיס ומספר שדות התעופה הצבאיים. גם מרכיבים תקציביים נלקחו בחשבון, בנוסף על שטחה הכולל של המדינה ואורך גבולותיה המשותפים עם שכנותיה.

נחתים אמריקאים במחוז הלמנד יורים על הטליבן. רויטרס
ארה"ב במקום הראשון. נחתים אמריקאים באפגניסטן/רויטרס

הדירוג, שבימים אלה מתעדכן לפי האתר לקראת לשנת 2013, שואב את המידע ממקורות איסוף שונים ולדברי כותביו "עוזר ליצור השוואה כמעט מוחלטת" בין הכוחות הצבאיים השונים ברחבי העולם. באתר מדגישים כי הדירוג אינו כולל את יכולותיהן הגרעיניות של המדינות, שכן שם מדובר במשחק של מספרים, ואלו נתונים למחלוקת. הדירוג כן כולל יכולות צבאיות באוויר, בים וביבשה, תוך התייחסות להיבטים לוגיסטיים ופיננסיים וכן למשאבים טבעיים. עשר מדינות נוספות צפויות להתווסף לדירוג בהמשך.

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
שני מקומות אחרי צה"ל. צבא אירן בתרגיל במיצרי הורמוז/AP

את המקום הראשון ברשימה תפסה, כצפוי, ארצות הברית. בצבא האמריקאי משרתים, על פי הדירוג, כמיליון וחצי חיילים (נכון לשנת 2011) – והוא נהנה מתקציב של לא פחות מ-692 מיליארד דולרים. מנתוני המדרג עולה כי ברשות האמריקאים 9,573 טנקים, 18,234 כלי טיס ו-2,384 ספינות קרב.

במקום השני נמצא הצבא הרוסי, שנהנה מתקציב נמוך בהרבה מזה של הצבא האמריקאי – 56 מיליארד דולרים. בצבא רוסיה משרתים כ-1,200,000 חיילים וברשותו 22,950 טנקים, 2,749 כלי טיס ו-233 כלי שיט. צבא סין, המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, נמצא במקום השלישי. בצבא הסיני משרתים, על פי הנתונים המוצגים באתר, 2,285,000 חיילים – מספר נמוך יחסית לאוכלוסיית הגברים הנמצאים בגיל המתאים לשרת בצבא (למעלה מ-19 אלף). תקציב הצבא הסיני עומד על כמאה מיליארד דולרים.

טנק המרכבה סימן 4. דובר צה"ל
סוגר את העשירייה הראשונה, על פי האתר. טנקים של צה"ל/דובר צה"ל

במקום השישי, ארבעה מקומות מעל ישראל, נמצא הצבא הטורקי. בצבא טורקיה משרתים, על פי הדירוג, 612,900 חיילים וברשותו 69,774 כלי נשק יבשתיים. תקציב הצבא הטורקי עומד על כ-25 מיליארד דולרים ולרשותו עומדים 4,246 טנקים, 1,940 כלי טיס ו-265 כלי שיט.

צבא אירן מדורג במקום ה-12, שני מקומות מתחת לצה"ל. הצבא האירני נהנה מתקציב של למעלה מתשעה מיליארד דולרים – כשבעה מיליארד פחות תקציב צה"ל (על פי נתוני האתר). בצבא אירן משרתים 545 אלף חיילים ולרשותו עומדים 1,030 כלי טיס ו-261 כלי שיט. על פי הנתונים, אירן מחזיקה בכ-1,575 כלי נשק ארטילריים.

  • עוד באותו נושא:
  • צבא
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully