וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הזמנה: למה המשטרה עוקבת אחר חתונות במגזר?

2.11.2012 / 16:46

המשטרה החלה להזהיר בעלי שמחות במגזר הערבי באזור הבירה כי הם צפויים להיעצר אם ישתמשו בזיקוקים ללא היתר. "מדובר ברקטות לכל דבר", הבהיר גורם בכיר במשטרת ירושלים

המשטרה החלה לעקוב אחר חתונות במגזר הערבי בירושלים וסביבתה, ושולחת לבעלי השמחות אזהרות כי אם בכוונתם להשתמש בזיקוקים ללא היתר, הם צפויים להיעצר והזיקוקים יוחרמו - כך נודע היום (שישי) לוואלה! חדשות. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, הורה למפקדי התחנות לשים את נושא אכיפת ירי הזיקוקים ללא אישור בעדיפות גבוהה, ומדובר במבצע ראשון מיני רבים שמתכננת משטרת ירושלים במגזר הערבי בזמן הקרוב.

זיקוקים בגודל רקטות שנתפסו ע"י משטרת ירושלים. חטיבת דובר המשטרה
הזיקוקים שנתפסו על ידי המשטרה אתמול/חטיבת דובר המשטרה

המהלך נובע מריבוי תלונות של תושבי ירושלים המתגוררים סמוך לשכונות ערביות על כך שהם מתקשים לישון בעקבות פיצוצים, שלעיתים מלווים בירי ועל הסכנה הקיימת משימוש בזיקוקי ענק ללא היתר. בשנה שעברה אף נכרתה ידו של ילד שנפגע מרסיס של זיקוק מסוג זה במהלך חתונה.

בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף גורם בכיר במשטרת ירושלים כי "מדובר ברקטות לכל דבר, טיל מלא בחומר נפץ שרסיסיו מתפזרים ל-300 מטרים. בזיקוקי הענק הללו עושים שימוש רק באירועים גדולים כמו ביום העצמאות וגם אז באישור מהנדסים ותוך יצירת טווחי בטיחות מתאימים". הגורם הזהיר מהתוצאה של רקטה מסוג זה שתתפוצץ בחתונה וסביבה מאות אנשים או תגיע למסלול הלא נכון." אנו לא יכולים לאפשר לדבר הזה לקרות", הוסיף.

כבר אתמול עצרה משטרת ירושלים לחקירה שלושה תושבי מחנה הפליטים שועפט, לאחר שהתכוונו לירות זיקוקי ענק בקוטר של 120 מ"מ בחתונה הערב. הזיקוקים, בעלות של 100 אלף שקלים ובגודל שלא יבייש שום רקטה, נרכשו בימים האחרוניםבצפון והוחבאו במחסנים במחנה הפליטים.

זיקוקים בגודל רקטות שנתפסו ע"י משטרת ירושלים. באדיבות משטרת ירושלים, חטיבת דובר המשטרה
"מדובר ברקטות לכל דבר"/חטיבת דובר המשטרה, באדיבות משטרת ירושלים

אחד העצורים, בעל השמחה בן 28, שוחרר אמש על ידי בית משפט השלום כדי שיוכל לקיים את חתונתו, תוך הפקדה של 25 אלף שקלים והתחייבות להגיע לחקירה ביום ראשון. שני עצורים נוספים, בני 32, שארגנו את החתונה, נותרו במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully