וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוחר מעזה העביר מיליונים לחמאס למימון טרור"

1.11.2012 / 18:30

הותר לפרסום: פלסטיני, שהעביר על פי החשד כספים וברזל לחמאס, נעצר במבצע משולב של שב"כ והמשטרה. בחקירתו סיפר על התרחבות ההברחות מאז בחירת מוחמד מורסי במצרים

השב"כ הביא לחשיפתו ולמעצרו של סוחר מתכות מרצועת עזה, שהעביר מיליוני דולרים לידי הזרוע הצבאית של חמאס - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. בכך, סייע להם בבניית בונקרים, מנהרות ומוצבים העשויים לשמשם בלחימה עתידית מול צה"ל.

סוחר ברזל, תושב רצועת עזה, אשר היה מעורב בהעברת סכומי כסף גדולים, אוקטובר 2012. תקשורת השב"כ, משרד הביטחון
סייע בבניית מנהרות ובונקרים מתחת למסגדים ברחבי הרצועה. משלוח הברזל שנתפס בנמל אשדוד/משרד הביטחון, תקשורת השב"כ

הסוחר החשוד, מאהר עטיה עבד אבו גבה, תושב עזה בן 41, מחזיק באישור סחר ישראלי, שניתן לו אחרי בדיקות ביטחוניות. הוא הודה כי בשל הקושי של חמאס להעביר כספים ממצרים לרצועת עזה למימון פעולות הטרור, הוא הפך לסייען בתחום העברת כספים וברזל לרצועה, מתוך ידיעה כי הפעולות הללו הן בניגוד לאישור הסחר שניתן לו.

אבו גבה נעצר במעבר ארז בראשית חודש ספטמבר, כשברשותו 114 אלף שקלים. הוא הועבר לחקירת שב"כ, במהלכה סיפר כי במשך שנים הצליח להערים על מערכת הביטחון והעביר כספים וכמויות ברזל גדולות לזרוע הצבאית של החמאס למטרות צבאיות.

"מאז בחירת מורסי - העברת הכספים על ידי חמאס התרחבה"

שיטות הפעולה של הסוחר היו מגוונות. בין היתר, הועברו לבני משפחתו במצרים מיליוני דולרים, לכאורה עבור ברזל, והוא העביר את הכסף לחמאס. בחקירתו חשף אבו גבה, כי מאז בחירתו של מוחמד מורסי לנשיאות מצרים, מצליח ארגון חמאס להגביר את קצב העברת הכספים לרצועה. הוא עשה זאת באמצעות בכירי חמאס, היוצאים למצרים דרך מעבר רפיח ובחזרתם מכניסים את הכספים במזומן, במזוודות.

עוד סיפר אבו גבה כי חלק מהברזל שמכר לחמאס סייע בבניית מנהרות ובונקרים מתחת למסגדים ברחבי הרצועה. שב"כ, בסיוע משטרת ישראל, הצליח לחשוף לאחרונה את אחת מהעברות הברזל בנמל אשדוד. המשלוח, שאמור היה להגיע לרצועת עזה, כלל כ-3,000 טונות ברזל. עוד נתפסו 42 טונות ברזל שיועדו להגיע לידי חמאס תמורת מיליוני שקלים.

ב-30 בספטמבר, הוגש על ידי פרקליטות מחוז הדרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד אבו גבה, בין היתר בחשד לעבירות מימון טרור ומתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. כמו כן, לכתב האישום צורפה בקשה לחילוט רכוש הנמצא בישראל, בהתאם לחוק איסור מימון טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

לקריאה נוספת:
השב"כ חשף תשתית חמאס באזור רמאללה, כ-30 נעצרו
המשט לעזה: כוחות צה"ל השתלטו על הספינה
כשצה"ל תוקף בעזה, בדרום נלחמים בגנבי מתכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully