וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ חשף תשתית חמאס באזור רמאללה, כ-30 נעצרו

29.10.2012 / 17:19

על פי החשד, לקראת בחירות ברשות הפלסטינית, פעל הארגון בקדחתנות לחיזוק מעמדו. במהלך החקירה, העבירו חשודים מידע שסייע במעצר שני פעילים שהודו במעורבות בלינץ' ב-2000

השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל חשפו לאחרונה פעילות שביצע ארגון חמאס באזור רמאללה וכפרי בנימין, במטרה לשקם את מפקדת הארגון באזור, לקראת בחירות עתידיות ברשות הפלסטינית - כך הותר היום (שני) לפרסום. במסגרת התארגנות זו, החלה המפקדה לתמוך ב"אלכתלה אלאסלאמיה", תא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטאות, ולחזק אותה, על ידי העברת כספים, ארגון פעילויות חברתיות ומתן קצבאות לאסירי חמאס ולמשפחותיהם. כ-30 פעילים נעצרו במהלך חשיפת התשתית.

בין העצורים המרכזיים, ראש המפקדה, מוראד אבו בהא, האחראי מטעם המפקדה על תיק הכספים, מאהר דלאשיה, האחראי על תיק הסטודנטים, מצעב סרור, והאחראי מטעם המפקדה על תיק האסירים, עדנאן שומאן. חקירת השב"כ חשפה כי מפקדת החמאס בגזרת רמאללה עמדה בקשר עם הנהגת הארגון בחו"ל, תוך החלפת מידע והעברות כספים לגדה המערבית, ושמירה על מידור וטשטוש הקשר. לשם כך, השתמשו חברי המפקדה של חמאס בשליחים, בכינויים, ברשת אינטרנט ובכרטיסי זיכרון ניידים, כדי להסתיר מידע ולארגן מפגשים במקומות מסתור.

כתבי אישום הוגשו נגד חלק מהחשודים

על פי החשד, אחרי עידוד תאי הסטודנטים ברמאללה, התכוונו פעילי החמאס לעודד את התאים באזור חברון ובית לחם. במהלך החקירה, העבירו החשודים מידע שסייע במעצרם של שני פעילים שהודו במעורבות בלינץ', שאירע ב-12 באוקטובר 2000, בתחנת המשטרה הפלסטינית ברמאללה, במהלכו נרצחו באכזריות שני חיילי מילואים של צה"ל, יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ, שתעו בדרכם והגיעו לפאתי העיר.

נגד חלק מהעצורים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה, אשר מייחסים להם עברות שונות, הכוללות חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, נשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת, ביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת, מגע עם אויב והכנסת כספי אויב לאזור. בית המשפט הורה על מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully