וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם סירב לפנות מאחז ביצהר: "זה החינוך שקיבל"

יהושע בריינר

1.11.2012 / 13:19

פיני שנדורפי, לוחם בנח"ל החרדי, סירב פקודה לפנות את המאחז בהתנחלות שבשומרון כי לא תאמה את רצונו, וערק מהבסיס. אביו, רבה של ישיבה בהתנחלות נחליאל, נשמע גאה במעשה

לוחם צה"ל מגדוד "נצח יהודה" של הנח"ל החרדי הודיע לפנות בוקר (חמישי) למפקדיו כי הוא מסרב להחליף את כוח מג"ב שהוזעק לפינוי מאחז בהתנחלות יצהר - וערק מיחידתו, שבחטיבת כפיר. החייל, פיני שנדורפי, התבקש לצד חיילים נוספים להחליף את כוח מג"ב שהוצב במאחז מגרון לאחר שהוזעק לפינוי המאחז "הסרוגה" ביצהר שבשומרון, והותיר את חבריו לעסוק במלאכת הפינוי.

באתר "הקול היהודי", המזוהה עם תושבי יצהר ועם ישיבת "עוד יוסף חי" שבהתנחלות, דווח כי כשנודע הדבר לשנדורפי הוא הודיע למפקדיו כי הוא "אינו מעוניין להשתתף במשימה נגד יהודים". מפקדו ניסה לשכנעו כי הצבא אינו נוטל חלק בפעילות הפינוי עצמה, אלא מעין פעולת "מעגל חיצוני" בלבד, אך את שנדורפי זה לא שכנע, והוא התעקש לסרב פקודה שלא התאימה לרצונו, הסיר את נשקו - ועזב את המקום.

אבי הסרבן: "מגבים את ההחלטה שלו"

שנדורפי הוא בנו של הרב יגאל שנדורפי, ראש ישיבה בהתנחלות נחליאל, שנחשב למוביל ופעיל בקרב נוער הגבעות. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר כי שוחח עם בנו, שהספיק בנתיים לשוב לבסיס. "הוא אמר למפקדיו שהתגייס לצבא על מנת לשמור על הארץ ולא כדי לעזור לפנותה, ולאחר שיחה עם מפקדיו הבוקר, הוא שב לבסיסו", הסביר. לדבריו, "אנחנו מגבים את ההחלטה שלו, זה החינוך שקיבל ועל מקבלי ההחלטות להיות פיקחים יותר בפעם הבאה, ולהבין שלא צריך לקחת את גדוד נצח יהודה למשימות כאלה. הבן שלי הוא חייל טוב שאוהב את הצבא והוא רוצה לשרת את עם ישראל", הוסיף שנדורפי.

בצה"ל, מנגד, מדגישים כי בכל משימה של פינוי יישובים הצבא אינו נוטל חלק פעיל בפינוי עצמו, אלא במשימות אבטחה בלבד. מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "בצה"ל מגנים סירוב פקודה ופועלים בחומרה כלפי כל חריגה מפקודות הצבא. המקרה המדובר יתוחקר ויטופל משמעותית על פי הצורך. משימת הגנת היישובים אותה קיבל הכוח נקבעה מבעוד מועד וללא קשר לאירוע זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully