וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מבנים נהרסו ביצהר; התושבים התעמתו עם צה"ל

יהושע בריינר

1.11.2012 / 8:51

כוחות צבא ומשטרה מנעו מפעילי ימין להגיע להתנחלות שבשומרון, בשל הריסת שני מבנים שנבנו באופן לא חוקי. בתגובה צעירים יידו אבנים על הכוחות והבעירו צמיגים

כוחות גדולים של משטרה, צבא ומינהל אזרחי הרסו הלילה (חמישי) שני מבני אבן ארעיים שהוקמו במאחז "הכיפה הסרוגה" בהתנחלות יצהר שבשומרון. סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר נפרשו אנשי יס"מ ברחבי היישוב ומנעו מפעילי ימין, בעיקר מישיבת "עוד יוסף חי", להפריע לעבודות ההריסה. אחד מתושבי המקום עוכב לחקירה בחשד להפרת צו הרחקה. כמו כן דיווחו תושבים כי צמיגיו של רכב צבאי נוקבו על ידי צעירים במחאה על הפינוי. דובר מזכירות היישוב, אברהם בנימין, טען כי כוחות הביטחון נקטו אלימות כלפי פעילים שניסו לתעד את הריסת המבנים. לדבריו, הם השמידו תיעוד ממצלמות הפעילים. אחד מתושבי המקום סיפר לוואלה! חדשות כי "הם תפסו אנשים אפילו בפאות ומחקו להם את התיעוד מהמצלמות". לדבריו, כאשר התקשרו התושבים למוקד הביטחון האזורי ודיווחו על הכוחות ביישוב נמסר להם כי מדובר ב"תרגיל צבאי". גורמים צבאיים מסרו בתגובה כי עובדי המוקד אינם כפופים לצה"ל וממילא לא ניתנה כל הוראה להגיד שמתקיים תרגיל.

הריסת מבנים במאחז מצפה יצהר, דצמבר 2011. דרור עינב
הריסת מבנים לא חוקיים סמוך ליצהר/דרור עינב

"האירוע מעלה מחדש את שאלת היחסים בינינו לבין הצבא וכן את עצם נוכחות צה"ל ביצהר, אמר בנימין. "במצב שבו צה"ל פועל למען הרס של ההתיישבות צפה שוב הסוגיה בתוך התושבים", הוסיף. לדבריו, "היה כאן מעשה רמאות. זו בעיה שהצבא אינו עוסק בתפקיד שבו הוא אמור לעסוק - הגנת התושבים, אלא בפגיעה בהתיישבות". לאחר יציאת הכוחות מהיישוב דווח כי כמה צעירים יידו לעברם אבנים והציתו צמיגים בכניסה ליישוב. החשש כעת הוא מעימותים בין התושבים לבין תושבי הכפרים הפלסטינים הסמוכים, בעקבות הריסת המבנים.

לדברי שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, שר הביטחון "איבד את העשתונות נוכח הסקרים והחליט לנהל את קמפיין הבחירות שלו באמצעות התנכלות למתיישבים ביהודה ושומרון. אני פונה לראש הממשלה בדרישה להדק את הפיקוח על סמכויותיו של שר הביטחון בתקופה רגישה זו לפני שהדברים יגיעו לכדי פגיעה בנפש".

שלום עכשיו: "המתנחלים הקימו שני מאחזים לא חוקיים"

השבוע חשפו אנשי תנועת "שלום עכשיו" כי לראשונה מאז שנת 2005, הקימו מתנחלים שני מאחזים לא חוקיים משמעותיים בגדה המערבית. הראשון, "נחלי טל", הוקם סמוך להתנחלות טלמון, והשני, "צופים צפון", נבנה סמוך לקלקיליה. מדובר בשני מאחזים שהדרך אליהם נפרצה בחודשים האחרונים, והם כוללים תשתיות חשמל מלאות, קרוואנים, מים, וכאמור - גם כבישי גישה. במועצה האזורית שומרון הגיבו בביטול לטענות "שלום עכשיו" והבהירו כי כלל לא מדובר במאחז. "מדובר במבנים בתוך שטח היישוב צופים, בתחום המוניציפאלי שלו ובתוך תכנית המתאר שבתוקף", נמסר בתגובה לפרסום. "גם בארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' מודים כי מדובר בתוך שטח הישוב, ולכן הניסיון להציג 'מאחז חדש' הוא מניפולציה שמטרתה לנסות לייצר עניין תקשורתי בכל מחיר".

בחודש שעבר תקפו צעירים ישראלים רכב תצפית צבאי שהיה בפעילות באזור יצהר. הצעירים חתכו בסכינים את צמיגי הרכב ונמלטו מהמקום. כוחות צה"ל ערכו סריקות לאיתור חשודים במעשה. בעקבות התקרית הוגיעה מזכירות היישוב כי "קבוצת צעירים התעמתה עם כוחות צה"ל שהגיעו להגן על ערבים בשל עונת מסיק הזיתים. ככל הידוע, לא נגרם נשק לשום כלי רכב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully