וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום עכשיו: שני מאחזים חדשים הוקמו בגדה

יהושע בריינר

31.10.2012 / 4:07

לפי נתוני "שלום עכשיו", לראשונה מאז 2005 נבנו שני מאחזים לא חוקיים משמעותיים בגדה. בשני המקרים לא מדובר באדמות פרטיות של פלסטינים, אך שני המאחזים לא קיבלו אישורים

ארגון "שלום עכשיו" חשף אמש (שלישי) כי לראשונה מאז שנת 2005, הקימו מתנחלים שני מאחזים לא חוקיים משמעותיים חדשים בגדה המערבית. הראשון, "נחלי טל", הוקם סמוך להתנחלות טלמון, ואילו השני, "צופים צפון", נבנה סמוך לקלקיליה. מדובר בשני מאחזים שהדרך אליהם נפרצה בחודשים האחרונים, והם כוללים תשתיות חשמל מלאות, קרוואנים, מים, וכאמור - גם כבישי גישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאחז "נחלי טל", סמוך להתנחלות טלמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך, למשל, במאחז "צופים צפון" הונחו חמישה קרוואנים, ככל הנראה בניסיון למנוע את העתקת גדר ההפרדה לאזור. העבודות להעתקת הגדר אמורות להתחיל בתקופה הקרובה, בעקבות החלטת בג"ץ. המאחז "נחלי טל" מורכב משבעה קרוואנים וכולל מבנה קבע אחד. בשני המקרים אין מדובר בהקמה על קרקעות פרטיות של פלסטינים, אולם שני המאחזים לא קיבלו את האישורים הנדרשים.

בעבר היה ניסיון מצד מתנחלים להתיישב באזור שבו הוקם המאחז "נחלי טל", אולם התושבים התפנו באופן עצמאי. כעת נראה כי המקום שב להיות שוקק חיים, בניסיון להרחיב את ההתנחלויות שבאזור גוש טלמונים. שני המאחזים התגלו בסיורים של "שלום עכשיו", שפעיליו מוחים על כך שמערכת הביטחון מעלימה עין מעליית המתנחלים על הקרקע.

"צחוק משלטון החוק"

"נתניהו, שהחל את כהונתו בנאום בר אילן, בהתחייבות לקדם פתרון של שתי מדינות לשני עמים, מסיים אותה אחרי שהפר כמעט את כל הבטחותיו, באקורד סיום צורם במיוחד", טוענים הפעילים. עוד אומרים בארגון כי "לאחר שחילקה פרסים לפורעי החוק שבנו על קרקע פרטית במגרון ובאולפנה, ממשיכה הממשלה לעשות צחוק משלטון החוק, ומאפשרת למיעוט קיצוני להקים מאחזים חדשים ולקבוע עובדות בשטח שפוגעות בסיכוי של ישראל להגיע להסדר עם הפלסטינים". כזכור, בספטמבר האחרון פונה המאחז מגרון, המאחז הגדול ביותר ביהודה ושומרון, שבו התגוררו כ-50 משפחות.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה: "שני המקרים מוכרים לנו, והחלו נגדם הליכי פיקוח ואכיפה, לרבות הוצאת צווי הפסקת עבודה, זימון לוועדת משנה לפיקוח והוצאת צווי הריסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאחז "צופים צפון", סמוך לקלקיליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במועצה האזורית שומרון הגיבו בביטול לטענות "שלום עכשיו" והבהירו כי כלל לא מדובר במאחז: "מדובר במבנים בתוך שטח הישוב צופים, בתחום המוניציפאלי שלו ובתוך תכנית המתאר שבתוקף. גם בארגון השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו' מודים כי מדובר בתוך שטח הישוב, ולכן הניסיון להציג 'מאחז חדש' הוא מניפולציה שמטרתה לנסות לייצר עניין תקשורתי בכל מחיר. הניסיון להציג מצג שווא לפיו המבנים נוגדים החלטת בג"ץ או פוגעים בתוואי הגדר הוא שקר. כמובן שאין כל פסיקה האוסרת על בנייה במקום, וקיימים ישובים ושכונות רבות במועצה האזורית שומרון משני עברי תוואי הגדר. כמובן שלתוואי הגדר אין כל משמעות לעניין תכנון ובנייה".

כמו כן הוסיפו במועצה האזורית כי "אנו בטוחים כי באם אכן יתקיים דיון מסודר עם הישוב במנהל האזרחי, יובהר כי מדובר במבנים שהוצבו כדין ובצורה מסודרת לחלוטין. אנו מאחלים לאנשי "שלום עכשיו" שיצאו לעצמם עבודה אמיתי ויחדלו מיצירת פרובוקציות והלשנות מניפולטיביות כנגד אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully