וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"ישראל חברתית" עד לאמסלם: לאן פניו של כחלון?

פנחס וולף

1.11.2012 / 10:15

השמועות על אחד האנשים המעניינים והמסוקרים במערכת הבחירות הזו כוללות כבר שם למפלגה אפשרית, אנשי מטה, צירוף "עריקים" מהליכוד ו-27 מנדטים עם לבני. לצדן, יש גם עובדות

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

השר משה כחלון מנהל מגעים עם מספר גורמים במערכת הפוליטית כדי ליצור לעצמו תשתית מפלגתית, למקרה שייבחר לרוץ ברשימה עצמאית - דבר שנראה כרגע מוחשי מתמיד. במהלך הלילה (חמישי) נפוצו שמועות רבות על מהלכים שהוא ביצע, לכאורה. אחת מהן דיברה על כך שהוא נמצא במגעים עם ח"כ חיים אמסלם, כדי לרוץ ברשימה משותפת במסגרת מפלגת "עם אחד" בראשותה עומד אמסלם, אשר בסביבתו לא מיהרו גם להכחיש או לאשר את הדיווח לפיו יחבור אליו אלוף במילואים אלעזר שטרן.

שמועה אחרת דיברה על כך שכחלון בכלל יקים מפלגה חדשה יש מאין, יקרא לה "ישראל חברתית" והקמפיין העיקרי שלו יבקר את הנהנתנות לכאורה של נתניהו, ליברמן ולפיד. כדי לצלוח במשימה, עלתה האפשרות כי ימשוך אליו מספר חברי כנסת מהליכוד. אחד הפעילים המרכזיים שעומדים מאחורי המהלך הוא ככל הנראה ראש המועצה האזורית חבל מודיעין, שמעון סוסן, פעיל בכיר בליכוד ומקורב מאוד לכחלון. אפשרות אחרת קבעה שהיום בצהריים הוא יודיע על הריצה העצמאית, וכי ציפי לבני עשויה להצטרף אליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי סקר שערכו מקורבי כחלון, אם ירוץ עם לבני יגרוף 27 מנדטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, עדיין מדובר ברמת שמועות שאינן מבוססות. עובדה נכונה היא שבמהלך הערב כחלון אמור לקבל סקר עומק שמקורביו הזמינו, ובו הוא יראה לאן הרוח הציבורית נושבת. גורמים מסוימים סיפרו שחומר הגלם של הסקר כבר קיים ועל פניו מצבו של כחלון נראה טוב אור מבחינה ציבורית, אך הפילוח הסופי יגיע רק בשעות הערב. ההערכה היא שההכרזה עשויה להיות החל מהערב ועד לתחילת השבוע.

"בסופו של דבר זה לא שהוא מקבל לידיו סקר ומיד יוצא בהצהרות", הסבירו גורמים במערכת הפוליטית הבוקר. "הוא צריך לחשוב יותר לעומק, להתייעץ, ואם הוא מחליט לרוץ ברשימה עצמאית – הוא צריך לקבוע את סיסמאות הבחירות, לבוא עם משהו מוחשי לציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סקר: כחלון בעבודה מביא לשוויון עם נתניהו וליברמן

תהיה אשר תהיה כוונתו בהודעת הפרישה מהמרוץ לפריימריז בליכוד, מסתבר שהמהלך הצליח בענק, והוא הפך להיות השם הכי חם במסדרונות הפוליטיים - יותר מלפיד, מיחימוביץ', מלבני ומאולמרט. לא לחינם נפוצו אתמול שמועות רבות במהלך היום. אחת מהן, שכרגע אינה מבוססת, קובעת כי נתניהו הציע לכחלון את תפקיד שר האוצר – התפקיד אותו ביקש מלכתחילה, וזכה לסירוב מנתניהו, שלא הסכים להבטיח את המינוי.

אתמול פורסם ב"גלובס" הסקר המלא שמקורבי כחלון הזמינו ממכון רפי סמית. לוואלה! חדשות נודע כי מאחורי הרעיון עומד האסטרטג אייל אריאל. הוא סירב להתייחס לדברים.כעת, גם מפלגת העבודה מפרסמת סקר שערך עבורה מכון "דחף" ומינה צמח, לפיו אילו כחלון יתמודד כמספר 2 במפלגת העבודה, המפלגה תשיג שוויון מוחלט עם מפלגת "הליכוד ביתנו".

לפי הסקר של מפלגת העבודה, במצב הנוכחי "הליכוד ביתנו" תקבל 37 מנדטים, העבודה 23, "יש עתיד" 15, ש"ס 13, הבית היהודי-האיחוד הלאומי שבעה מנדטים, מרצ ארבעה, יהדות התורה שישה, מפלגות ערביות 11 וקדימה ומפלגתם של אלדד ובן ארי נמחקת מהמפה עם שני מנדטים בלבד לכל אחת. המצב שונה לחלוטין אם כחלון יצטרף לעבודה; במקרה כזה יהיה שוויון של 32 מנדטים בין הליכוד-ביתנו למפלגת העבודה, לפיד ירד ל- 14 מנדטים, מרצ לשלושה מנדטים והיתר יישארו עם אותו מספר של מנדטים.

שלי יחימוביץ'' בועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה , אוקטובר 2012. יותם רונן
לפי הסקרים, כחלון ימחק את הפער בינה לליכוד-ביתנו. יחימוביץ'/יותם רונן

מהסקר שערכו מקורבי כחלון, עולה כי מפלגה בראשותו יחד עם לבני עשויה לגרוף 27 מנדטים, לעומת 30 מנדטים שתקבל "הליכוד ביתנו". העבודה יורדת ל-13 מנדטים בלבד, ואילו ש"ס ו"יש עתיד" יזכו בתשעה מנדטים בלבד כל אחת.

גם אם לא תצטרף אליו לבני, כחלון עשוי לשנות את המפה הפוליטית במידה רבה. מפלגה בראשותו, לפי הסקר וכפי שפורסם הבוקר, עשויה לזכות ל-20 מנדטים, ואילו "הליכוד ביתנו" תקבל 32 מנדטים. גם כאן נפגעת מפלגת העבודה באורח משמעותי, והיא צונחת ל-15-17 מנדטים. ש"ס ו"יש עתיד", אגב, לא מושפעות מהצטרפותה של לבני, כך מסתמן, וזוכות בכל מקרה לעשרה מנדטים, אם כחלון יקים מפלגה עצמאית.

מקורבי כחלון הבהירו אמש כי הסקר לא נעשה לבקשת כחלון. לדבריהם, הסקר נעשה לבדיקה עקרונית בלבד. "מובן שהחלטה מסוג כזה איש לא יכול לקבל על סמך סקר שנעשה רק למטרת בדיקה", אמרו. אנשים בסביבת כחלון מבצעים בדיקות נוספות, ורק לאחריהן הוא יחליט כיצד לנהוג– כנראה ביום שישי או ביום ראשון הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully