וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב זוכה מגרימת מוות של ילד בנעלין

יהושע בריינר

30.10.2012 / 19:48

שופטת השלום ברמלה מתחה ביקורת על הפרקליטות שטענה כי השוטר לשעבר עומרי אבו ירה אש חיה על מפגינים והרג ילד פלסטיני בן 11. "עולה ספק שנכנס לגדר של מחדלי חקירה"

בית משפט השלום ברמלה זיכה היום (שלישי) שוטר מג"ב לשעבר מעבירה של גרימת מוות ברשלנות של ילד פלסטיני בן 11 במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בכפר נעלין. השוטר, עומרי אבו, הואשם על ידי הפרקליטות כי ביולי 2008 ירה אש חיה לעבר מפגינים פלסטינים שניסו לחבל בגדר שנבנתה סמוך לכפר, וכתוצאה מכך נהרג הילד אחמד מוסא. השופטת ליאורה פרנקל זיכתה את אבו מהעבירה העיקרית ומתחה ביקורת קשה על פרקליטות המדינה וגורמי החקירה. עם זאת, הוא הורשע בעבירה של מעשה רשלנות בנשק.

בכתב האישום, שהוגש בשנת 2010, נכתב כי אבו שימש כנהג ג'יפ בצוות מג"ב שעסק בפעילות נגד מפירי סדר. הצוות הגיע למקום ההפגנה לאחר שדווח להם כי המפגינים מנסים לחבל בגדר תיל. כאשר הגיעו למקום, המפגינים ידו לעברם אבנים. מפקד הצוות אישר ללוחמים לירות כדורי גומי לעבר המפגינים על מנת להרחיקם מגדר התיל. בכתב האישום נטען כי בזמן שאחד מחברי הצוות ירה כדורי גומי לעבר המפגינים, נטל אבו את נשקו וירה כמה כדורים חיים לעבר המפגינים ללא אישור ובניגוד לנהלים. כתוצאה מהירי נפגע הילד מוסא בראשו, ונהרג במקום.

חרדי הותקף עם גרזן בשער שכם, אפריל 2012. עומר מירון
"לא הובהר מעל לכל ספק סביר שהמנוח נורה מנשק מסוג M-16"/עומר מירון

במהלך המשפט הגורמים הפלסטינים לא שיתפו פעולה עם פרקליטות המדינה ובשל כך מסמכים רבים שעסקו בפינויו של הילד כלל לא הוגשו כראיות. בית המשפט קבע בהחלטתו לזכות את אבו כי "לא הובהר מעל לכל ספק סביר מחוות הדעת של המכון לרפואה משפטית אם המנוח נורה מנשק מסוג M-16. השופטת פרנקל ציינה כי "לא הובהר כיצד אפשרי היה שהמנוח נפגע מירי של הנאשם, כאשר מהראיות עולה שהמנוח פונה מהמקום בשעה 17:30 ואילו לדברי העדים עולה כי הם הגיעו למקום סמוך לשעה 18:00".

"לא הוכח כי המנוח נפגע מירי הנאשם"

בהכרעת הדין, הנפרשת על פני 120 עמודים, קבעה השופטת כי אבו אמנם ירה כמה כדורים חיים, אולם לא ניתן להוכיח כי הם אלה שגרמו למותו של מוסא. "לא נבדקה אפשרות האם המנוח נפגע מכדור אחר, ממקום אחר של כוח אחר ואולי בשעה אחרת. אני סבורה כי כל הראיות מעוררות ספק שנכנס בגדר מחדלי חקירה, שיש בהם כדי להורות על זיכויו של הנאשם", כתבה השופטת, והוסיפה: "בשל מחדלים אלה, מצאתי כי אין בידי להגיע לחקר האמת ואני סבורה שהתוצאה לא מובילה לספק סביר וכי לא הוכח כי המנוח נפגע מקליע שיצא מהרובה של הנאשם".

"הכרעת הדין המורה על זיכויו של מרשי תוך הטחת ביקורת קשה בהתנהלות גורמי החקירה והתביעה מדברת בעד עצמה", אמר סנגורו של אבו, עורך דין דוד הלוי. לדבריו, "מלכתחילה טענו כי לא היה מקום להעמדתו של מרשי לדין פלילי שעה שעל הפרק מדובר באדם שפעל במסגרת פעילות מבצעית מסוכנת. במקרה הנדון, הפלסטינים סירבו לשתף פעולה עם החקירה ולמעשה עד עצם היום הזה אף גורם ישראלי לא ראה בכלל שיש גופה. הגשת כתב האישום נעדר אחיזה בראיות גרם למרשי סבל מיותר וממושך".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully