וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב נאשם שגרם למותו של ילד בניעלין

גלעד גרוסמן

25.5.2010 / 14:40

כתב אישום הוגש לבית משפט השלום ברמלה נגד שוטר מג"ב שגרם למותו של ילד בן 11 במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בניעלין לפני כשניים. לפי כתב האישום, השוטר ירה אש חייה בניגוד לנוהל

לבית משפט השלום ברמלה הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד עומרי אבו, שוטר מג"ב לשעבר בן 23 מטבריה, הנאשם בגרימת מוות ברשלנות לאחר שירה באחמד מוסא, ילד פלסטיני בן 11, במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בניעלין לפני כשנתיים, והרגו.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אורי רינצקי מפרקליטות מחוז מרכז, ביולי 2008 שימש אבו כנהג ג'יפ בצוות מג"ב שעסק בפעילות נגד מפירי סדר. הצוות הגיע למקום שבו התקיימה הפגנה נגד הגדר, לאחר שדווח להם שהמפגינים מנסים לחבל בגדר תיל שמוצבת במקום. כאשר הם הגיעו למקום החלו המפגינים לידות עליהם אבנים.

מפקד הצוות אישר ללוחמים לירות כדורי גומי לעבר המפגינים על מנת להרחיקם מגדר התיל. בזמן שאחד מחברי הצוות החל לירות כדורי גומי לעבר המפגינים, נטל אבו את נשקו וירה מספר כדורים חיים לעבר המפגינים. כתוצאה מהירי נפגע אחד המפגינים, אחמד מוסא בן ה-11, בראשו, ונהרג במקום.

בכתב האישום נטען שאבו ירה כדורים חיים לעבר המפגינים ללא אישור ובניגוד לנהלים. כמו כן, הוא לא ווידא טרם הירי ובמהלכו כי אין אנשים בקו הירי שביצע, לא נקט אמצעי זהירות נאותים כדי למנוע פגיעה באנשים, ולא פעל כפי שלוחם מן היישוב היה פועל בנסיבות העניין.

בצלם: נדיר שמקרים כאלה מגיעים למשפט

חקירת מותו של מוסא נפתחה בעקבות תלונה שהגישו ארגוני זכויות האדם "יש דין" ו"בצלם" למשטרת מחוז ש"י, ולאחר שתחקיר משותף של צה"ל ומג"ב העלה כי הוא מת כתוצאה מירי של כוחות הביטחון. "בשנים האחרונות הובאו נסיבות הריגתם של אזרחים פלסטינים תמימים לבחינת בתי המשפט לעתים נדירות בלבד", אומר ליאור יבנה, מנהל מחלקת המחקר של יש דין. "אם יורשע הנאשם בדין, תינתן הזדמנות בידי הפרקליטות ובית המשפט להבהיר כי האחראים לשימוש בכוח קטלני נגד אזרחים שאינם חמושים לא יינקו".

על פי הנתונים של "יש דין", מאז תחילת האינתיפאדה השנייה ועד לסוף שנת 2009 הרשיעו בתי הדין הצבאיים חיילים בעבירות הנוגעות למותם של ארבעה אזרחים בלבד - שלושה פלסטינים ואזרח בריטי אחד: חייל אחד הורשע בעבירה של הריגה וארבעה חיילים אחרים הורשעו בעבירות של רשלנות.

"בצלם" טיפל מאז 2001 ב-35 מקרים שבהם נפגעו אזרחים פלסטינים בשטחים מירי שוטרים ושוטרי מג"ב. רק ב-16 מהקרים נפתחו חקירות, וזהו המקרה השני בלבד שבו מוגש כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully