וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חור נפער במטוס לראש פינה: "פחדתי שבני יישאב"

קובי דוד

30.10.2012 / 10:21

במהלך טיסה פרטית משדה דב הבחינו הנוסעים בחור בגודל של כ-30 ס"מ מתחת לרגליהם. הטייס שהבחין בתקלה מיהר לחזור על עקבותיו ולנחות. נוסעת: "בני הפעוט ראה את הים מתחתיו"

תקלה בטיחותית חמורה התגלתה בתחילת השבוע במהלך טיסה פרטית שיצאה מכיוון שדה דב בתל אביב למנחת המטוסים מחניים השוכן ליד ראש פינה. במהלך ההמראה נפער חור בגודל של כ-30 סנטימטרים ברצפת המטוס, שעליו היו חמישה נוסעים. ככל הנראה, התקלה נגרמה מלחץ אויר חזק שגרם לנתק של אחד הפאנלים שהוצמד לרצפת המטוס. הטייס שהבחין בתקלה מיהר לחזור על עקבותיו ולנחות בשדה דב.

"פחדתי שהבן הקטן שלי יישאב החוצה", שחזרה הנוסעת ליאת יונה את רגעי החרדה שחוותה במהלך הטיסה. "אני עדין מתקשה לעכל את הטראומה המזעזעת. ראינו ממש את הים מתחת לרגלינו". יונה, תושבת קריית שמונה, רצתה להפתיע את שני ילדיה הקטנים. במקום לחזור מסוף שבוע שבילו במרכז הארץ באוטובוס, היא הזמינה שלושה כרטיסי טיסה בחברת התעופה הפרטית "עיט" המפעילה שירותי תעופה פנימיים משנת 1984.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החור מתחת למושב בתמונה שצולמה לאחר הנחיתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיסה המיוחלת לה ציפו שני ילדיה של יונה בכיליון עיניים נדחתה בשל מזג האוויר ממוצאי שבת ליום ראשון בערב. השלושה הגיעו אל שדה דב כדי לעלות על טיסה מספר 716 שתוביל אותם אל ביתם הרחוק שבצפון. יונה חגרה את שני ילדיה והטייס החל בהמראה. "לאחר דקות ספורות הבחנתי במשב רוח קר שפרץ לתוך המטוס", סיפרה יונה. "חשבתי אולי שמדובר במערכת המיזוג". לאחר שניות ספורות הבחינה יונה בחור שנפער מתחת לרגליו של בנה הקטן. "אני לא האמנתי למראה עיני. מתחת למושב של הבן שלי, בן שנתיים וחצי, נפער חור גדול. הוא החל לפחד כי הוא ראה את הים והשמיים מתחתיו. נכנסתי לפאניקה כי פחדתי שהוא לא יעוף משם".

הטייס שהבחין בכך מיהר לחזור על עקבותיו ולנחות במהירות האפשרית בשדה דב. נוסעת נוספת שישבה לצדה של יונה ציינה כי רגעי הפחד היו דווקא העניין השולי, ועיקר הטענות מופנות לאנשי הצוות שלא טרחו לבדוק מה שלומם של הנוסעים לאחר התקלה החמורה שאירעה. "לאחר הנחיתה בשדה דב שלחו אותנו במוניות הביתה כאילו כלום לא קרה". ציינה הנוסעת. "אף אחד לא דרש לשלומנו. אני מקווה שהנהלת החברה תסיק את המסקנות כדי שמקרים כאלה לא יחזרו בשנית". הוסיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החור ברצפת המטוס מהצד החיצוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונה סבורה כי היא וילדיה לא יתאוששו מהטיסה עוד זמן רב. "נותרה לי צלקת עמוקה. אני מפחדת לישון בלילה. הילדים שלי בטראומה נוראית. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הבן שלי היה נשאב החוצה". לדבריה, היא מתכוונת להגיש תביעה אישית כנגד חברת התעופה.

מנכ"ל חברת "עיט", אלי פרץ, אמר בתגובה: "התקלה טופלה. הנושא נבדק על ידינו לאחר האירוע. המטוס היה שמיש לאחר זמן קצר. ככל הנראה לאחד הפאנלים חדר אוויר והוא התנתק מרצפת המטוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully