וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 רקטות התפוצצו הלילה בדרום; צה"ל תקף ברצועה

רמי שני וניר יהב

29.10.2012 / 6:51

הרקטות התפוצצו בשטח פתוח. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. התושבים מתבקשים להישאר סמוך למרחב מוגן. הלילה תקף חיל האוויר מוקדי פעילות טרור בצפון הרצועה ובדרומה

19 רקטות קסאם נורו במהלך הלילה (שני) אל יישובי עוטף עזה. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, בעיקר במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע, ולא נגרם נזק. תושבי עוטף עזה הונחו לשהות במרחק של 15 שניות תנועה ממרחב מוגן. הלימודים במערכת החינוך באזור, כמו גם בבאר שבע, יתקיימו היום כסדרם.

הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - נטלה אחריות לירי הרקטות הבוקר לעבר יישובי הנגב המערבי. בהודעה שפרסמה מסרה הזרוע כי הירי בוצע בתגובה להפגזות הישראליות על רצועת עזה.

עוד יום קרב בדרום: רקטות, פגיעות ישירות ופחד. שי מכלוף
נפילת רקטות בשבוע שעבר/שי מכלוף

"אין חוסן ואין שגרת חירום. שגרת חירום היא לא שגרה. זה פחד תמידי", סיפרה הבוקר מירב כהן מעין השלושה, אחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול הממוקם מאות מטרים בלבד מגבול הרצועה. "הלילה הלכנו לישון ב-2:00 אחרי שרוב הזמן היינו בממ"ד, שישה אנשים על שלוש מיטות. אי אפשר לחיות ככה. בתי בת השמונה פוחדת ורואים עליה את החרדות בצורה בלתי רגילה. זה מתבטא ברעידות ותופעות אחרות שגורמות לחוסר יכולת לתפקד", הוסיפה.

במערב הנגב גוברים הקולות הקוראים לפעולה משמעותית - מדינית או צבאית, כדי להפסיק את הירי. הפסקות אש אינן מכובדות, ויותר משהשם מצביע על כניסה למצב רגיעה, הוא מגביר את החרדות בקרב התושבים. כך קרה אתמול לפנות בוקר, כשבתוך הפסקת האש נורו רקטות מרצועת עזה לכיוון דרום. התוצאה: השבתת לימודים בבאר שבע. "אני בת קיבוץ וכל המשפחה שלי כאן. אנחנו לא נעזוב" הבהירה כהן, "אנחנו לא נבחרי ציבור. אלו שכן נבחרו צריכים לדאוג לכך שהמצב הזה יסתיים כמו שהם יודעים לדאוג לדברים אחרים".

הלילה: חיל האוויר תקף מוקדי טרור ברצועת עזה

הלילה תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות אתמול לשטח ישראל. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי הותקפו מוקד פעילות טרור ומרחב שיגור בצפון רצועת עזה, וכן מוקד נוסף בדרומה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה, וכי כל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. גם הפעם הפנו בצה"ל אצבע מאשימה לעבר שלטון החמאס ברצועה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפה. בין השאר דווח כי חיל האוויר תקף בסיס של הזרוע הצבאית של חמאס בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. כתוצאה מכך נגרם נזק כבד לבסיס. עוד דווח על בסיס נוסף של הזרוע הצבאית של חמאס שהותקף בסמוך לעיירה בית חאנון שבצפון הרצועה. במקביל דווח כי חיל האוויר תקף בית שנמצא בבנייה במרכז רצועת עזה וכן שטח חקלאי בשכונת זייתון שבמזרח העיר עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נחיתת רקטת קסאם בחצר בית במועצת חוף אשקלון, 16 באוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
חצר בית שנפגע מנפילת רקטה, בשבוע שעבר/דייב בוימוביץ'

אתמול בבוקר נורו לראשונה בסבב הנוכחי שתי רקטות גראד לעבר העיר באר שבע. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. שתי רקטות גראד נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית רמת הנגב. מדובר בפעם הראשונה שנורות רקטות לאזור המועצה האזורית, הנמצאת ברובה מדרום לבאר שבע. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בכל הנפילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully