וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבשו את הכבישים: כשאלפי כבשים הציפו את מדריד

הנהגים בבירת ספרד נאלצו לעצור ולהמתין ל-2,000 החיות הצמריריות, שגדשו את העיר לציון זכויותיהם העתיקות של רועי הצאן במדינה, המצטמצמות עם התרחבות המטרופולין

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

התיירים שטיילו אתמול (ראשון) ברחובותיה של מדריד בירת ספרד זכו להבחין באטרקציה יוצאת דופן: את מקומם של השווקים, הקתדרלות ושאר מוקדי העניין החליפו ליום אחד כ-2,000 כבשים שגדשו את מרכז העיר.

את החיות השעירות הובילו עשרות רועי צאן, שקיימו את האירוע השנתי המסורתי שמטרתו להגן על זכויות המרעה בנות מאות השנים שלהם מפני ההתפשטות העירונית המואצת והשתרשותה של החקלאות המודרנית, המאיימת על נתיבי הנדידה של הצאן – חלקם בני כ-800 שנים. על האירוע אחראי מזה 18 שנים משרד החקלאות הספרדי.

התיירים, כמו גם תושבי מדריד, הופתעו לראות כיצד כלי הרכב נעצרים כדי לאפשר למצעד הכבשים לפלס את דרכו ברחובות הסואנים. רועי הצאן ומגדלי הכבשים נלחמים על זכויות הקיימות למעשה עוד מאז שנת 1273, תקופה שבה המטרופולין ששמו מדריד היה ברובו שדות פתוחים, שאפשרו את מעבר הצאן ממקום למקום. כיום עומדים לרשות המגדלים כ-125 אלף קילומטרים של שבילים ודרכים, ההולכים ומצטמצמים מדי שנה, והמשמשים למעבר הצאן בחורף מההרים הגבוהים והקרים אל האזורים החמימים יותר, ועם סיום החורף – את הדרך חזרה.

אוטוסטרדת בעלי החיים הזאת כוללת כמיליון פרטים בשנה, ברובם כבשים ובקר. שיטות הגידול והחקלאות המודרניות מגבילות יותר ויותר את החיות לאסמים ולמתחמים סגורים, בשל העובדה שהן חסכוניות יותר מבחינה כלכלית.

הספרדים גאים במיוחד במסורת גידול הכבשים העתיקה שלהם ובמיוחד בגזע ה"מרינו", שאפשר את התפתחות תעשיות הצמר באוסטרליה, דרום אמריקה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully