וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד בן עשור: אסיר ישראלי נלכד ברוסיה והוסגר

28.10.2012 / 19:08

גנאדי סוקולוב הורשע בהריגת חברו ב-1998, נמלט מהארץ במהלך חופשה מהכלא בעזרת דרכון מזויף, ועקר למוסקבה. בעשור האחרון הוא אף הקים משפחה חדשה, שלא ידעה על מעשיו

עשר שנים בדיוק לאחר שנמלט מהכלא ולאחר מכן גם מהארץ, הוסגר בשבוע שעבר (חמישי) האסיר גנאדי סוקולוב לישראל. על סוקולוב נגזרו בשנת 1998 20 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהריגת חברו, ברוך סמיון, בדקירות סכין. בשנת 2002 יצא סוקולוב לחופשה מהכלא, וממנה לא שב. בתום מצוד בן עשור אותר סוקולוב בתחילת השנה ברוסיה, וכעת הגיע מסע הבריחה שלו לסיומו, עם הסגרתו לישראל.

סוקולוב, יליד 1971, הורשע בהריגה במסגרת הסדר טיעון, לפי הודאתו. על פי ההודאה, ב-6 בספטמבר 1997 הבחין סוקולוב בגרושתו יושבת בכלי רכב עם חברו, ברוך סמיון. סוקולוב עלה לביתו, נטל סכין מטבח ודקר את חברו. סמיון הובהל לבית החולים, ושם מת מפצעיו. סוקולוב החל לרצות את מאסרו בכלא מעשיהו בשנת 1998. ב-2002, לאחר שריצה רק רבע ממאסרו, יצא סוקולוב לחופשה בת 72 שעות. בזמן החופשה, באמצעות דרכון מזויף, הוא יצא את גבולות הארץ.

משלא שב לכלא, פתחה משטרת ישראל במצוד אחריו, ובאמצעות האינטרפול הופץ צו מעצר בינלאומי הנושא את שמו, אך ללא הועיל – סוקולוב נעלם, ולמשטרה לא היה קצה חוט לגבי מקום הימצאו. בשנה האחרונה החליטו במשטרה, בשיתוף המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, לחדש את החיפושים. הנחת העבודה הייתה כי סוקולוב שוהה באחת ממדינות חבר העמים תחת זהות בדויה.

חיים נורמטיביים במוסקבה

בשלב זה נכנס לתמונה נציג משטרת ישראל ברוסיה, רב-פקד דוד גרונין. גרונין פנה לעמיתיו במספר מדינות, ואלו החלו באיסוף מידע. במהלך איסוף המידע הגיע מידע איכותי על כך שסוקולוב שוהה ברוסיה. בתום פעילות משותפת של משטרת ישראל והמשטרה הרוסית, נעצר סוקולוב ב-17 בפברואר 2012 בשוק באחד מפרברי מוסקבה. הוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה, ושם הכחיש בתחילה את זהותו, אולם לבסוף חילצו ממנו השוטרים המקומיים הודאה.

מסתבר כי בעשור האחרון בנה לעצמו סוקולוב חיים נורמטיביים לחלוטין. הוא נישא מחדש והקים משפחה, ועבד למחייתו בחנות מקומית לחומרי בניין. עוד התברר כי לאשתו החדשה ולסובבים אותו אין כל מושג על עברו של סוקולוב ועל העובדה כי הוא מבוקש כבר עשר שנים על ידי האינטרפול.

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות הגישה לרוסיה בקשת הסגרה, וזו נידונה בבית המשפט. במהלך המשפט חזר בו סוקולוב מההודאה, מה שהביא את המשטרה לבצע הליך זיהוי נוסף שקבע באופן סופי כי מדובר בסוקולוב. בחודש ספטמבר אישר בית המשפט ברוסיה את ההסגרה, בשל הסכם ההסגרה שקיים בין שתי המדינות. ביום חמישי האחרון נחת סוקולוב בישראל, כשהוא מלווה בשני שוטרים, ונשלח להמשך ריצוי מאסרו. בהמשך הוא צפוי לעמוד לדין בגין בריחתו בת עשר השנים, שבאה כעת לסופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully