וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחו של דרק רוט נמלט מארגנטינה

עדי שמחוביץ

10.6.2009 / 19:11

משה בן אבגי וחברו ארבל אלוני רצחו את נהג המונית כשהיו בני 14. בן אבגי נמלט לארגנטינה ונכלא שם. הליך הסגרתו לארץ הגיע לשלבי סיום לאחרונה, אך בן אבגי שוחרר בערבות ונמלט שוב

משרד המשפטים מסר היום (רביעי) כי קיבל מידע לא רשמי ולא סופי לפיו משה בן איבגי, רוצחו של נהג המונית דרק רוט, נמלט מארגנטינה. בן איבגי היה בן 14 כשרצח את רוט יחד עם חברו ארבל אלוני. הוא נידון ל-16 שנות מאסר, וחמש נוספות נגזרו עליו כששדד יחד עם אלוני מכולת בעת שהיו בחופשה מהכלא. בן איבגי ברח מישראל עם דרכון מזויף ונתפס בארגנטינה חצי שנה לאחר הגעתו. עדכון נמסר למשפחתו באמצעות עורך דינה.

ממשרד המשפטים נמסר כי "פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל עשו, וימשיכו לעשות, כל מאמץ אפשרי בפרשה זו על מנת להביא לכך שבן איבגי יוחזר לישראל וירצה את עונשי המאסר שהוטלו עליו". עוד נמסר כי לשם כך שכרה מדינת ישראל את שירותיו של עורך דין בארגנטינה על מנת שייצג אותה בהליכי ההסגרה במדינה הדרום-אמריקאית.

הליכי ההסגרה הגיעו לישורת האחרונה שלהם לאחר שבית המשפט העליון בארגנטינה סיים לדון בערעורו של בן איבגי ובערעורן של הרשויות בארגנטינה ומדינת ישראל על החלטת הערכאה הראשונה שם, לפיה הוא יוסגר לישראל בגין עבירת השוד בלבד.

על פי משרד המשפטים, הרשויות בישראל הבהירו מספר פעמים לרשויות בארגנטינה כי על בן איבגי להישאר במעצר מכן הוא מסוכן ביותר, וקיים חשש ממשי שיימלט. אף על פי כן, הוחלט לשחררו בערבות.

בשנת 2007 הגישה ישראל בקשת הסגרה לארגנטינה, על אף שבין המדינות אין הסכם הסגרה רשמי. אך בשל טעות שנפלה במסמכי ההסגרה שנערכו במחלקה הבינלאומית של משרד המשפטים, דחה בית המשפט בארגנטינה את בקשת ההסגרה.

לאחר מכן הגישה ישראל בקשת הסגרה מתוקנת. על פי החוק בארגנטינה, בן איבגי יכול היה להיות מוסגר לישראל רק בתנאי שירצה את עונש המאסר שנגזר עליו בגין מעשי השוד שביצע בחופשתו מהכלא, ולא בגין רצח נהג המונית. זאת, משום שהחוק הארגנטיני אינו מאפשר הטלת אחריות פלילית על קטינים, ובן איבגי היה קטין בעת ביצוע הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully