וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה בניו יורק: המרכולים התרוקנו לקראת ההוריקן

יעל אבן אור, ניו יורק

28.10.2012 / 15:00

הסופה "סנדי", שלא ניתן לגמרי לחזות את מסלולה, צפויה להשפיע על עשרות מיליונים בחוף המזרחי ולשתק את התחבורה הציבורית. כתבת וואלה! חדשות בניו יורק מדווחת

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

"מגה-סופה" - כך מכנים בתקשורת האמריקנית את סופת ההוריקן "סנדי", העושה ברגעים אלה את דרכה מהאיים הקאריביים לכיוון החוף המזרחי של ארצות הברית. הסופה צפויה להכות כבר מחר בערב, לכל המאוחר בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי. "מסלולה בלתי צפוי, לכן ההיערכות לקראתה קשה עוד יותר", צוטט ריק נאב מהמרכז לחקר סופות הוריקן ברשת ABC.

לפי הערכות מוקדמות, הסופה צפויה להשפיע על למעלה מ-60 מיליון תושבים ולחלוש על כשליש משטח ארצות הברית. עוד הערב צפוי לרדת גשם כבד ברחבי המדינה. לכשתגיע לחוף המזרחי, תלווה "סנדי" ברוחות עזות ושלג כבד, כך לפי הרשויות במדינה שכבר הוציאו אזהרות חמורות לתושבי קו החוף וקראו להם להתרחק מהאזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקוחה במרכול בניו יורק מול מדפים ריקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסופה, שכבר עברה את האיים הקאריביים והותירה אחריה עשרות הרוגים, צפויה להביא להרס רב בשטח של מעל ל-800 קילומטרים - מהחוף המזרחי ועד האגמים הגדולים. "היא לא מאיימת על קו החוף האטלנטי בלבד, אלא על אזורים רחבים בהרבה", אמר לכלי התקשורת קרייג פוגייט, מנהל המרכז הפדרלי למצבי חירום. אלפים כבר פונו מהאזורים הנמוכים ליד החופים, מושלי מדינות ברחבי ארצות הברית הכריזו על מצב חירום וגורמים רשמיים מטעם הממשל הוציאו אזהרות חמורות לאזרחים.

אוגרים מים, סוללות וגנרטורים

מושל ניו יורק צפוי להחליט על סגירת הרכבת התחתית כדי למנוע את הצפתה, ושש מדינות נוספות הונחו להיערך למספר ימים ללא חשמל. בניו ג'רזי השכנה, צופים בין שבעה לעשרה ימים ללא חשמל. "התחזיות צופות נזקים נוראיים," הסביר רון מורנו, דובר תחנת הכוח בניו ג'רזי, "אמרנו מראש שאנחנו נערכים לגרוע מכל".

התושבים מרוקנים את חנויות כלי העבודה מפנסים, סוללות, מים ועצי הסקה. גנרטורים ניידים הפכו למוצרים המבוקשים ביותר כחלק מההיערכות לסופה. בניו ג'רזי ובווירג'יניה הם אזלו מהמדפים, וכעת מנסים בעלי החנויות לאתר משלוחים של המוצר הפופולרי. נראה שהתושבים מסרבים לוותר ומקיפים את החנויות בתקווה לשים את ידם על מקור החשמל היחיד שלהם לימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully