וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן "סנדי" מתקרב לארה"ב; "ממדיו היסטוריים"

27.10.2012 / 2:34

אחרי שגרמה למות 41 בני אדם בקריביים, צפויה הסופה, שנעה במהירות 670 קמ"ש, להכות בחוף המזרחי. מטות רומני ואובמה ביטלו אירועי בחירות. חזאים: "ההוריקן ההרסני של המאה"

סופת ההוריקן "סנדי" מתקרבת במהירות לחופי ארצות הברית: לאחר שגרמה למותם של 41 בני אדם באיים הקריביים, הסופה עושה דרכה הלילה (שבת) אל עבר מדינות החוף המזרחי של ארצות הברית. ההוריקן, אחד החזקים שידע האזור בעשורים האחרונים, צפוי להגיע ליבשת בתחילת השבוע, ככל הנראה בימים שני או שלישי, ולגרום לרוחות ולגשמים עזים וכן להצפת נהרות. המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית מיט רומני וסגן הנשיא ג'ו ביידן כבר הודיעו על ביטול אירועי בחירות בווירג'יניה, שצפויה להיפגע גם היא מהסופה.

רוחות חזקות בנמל במדינת פלורידה לקראת הגעת סופת ההוריקן "אייזק", אוגוסט 2012. רויטרס
הוריקן "אייזק" פוגע בחופי ארה"ב, אוגוסט השנה/רויטרס

"אנחנו מצפים לסופה גדולה מאוד מאוד", אמר לואיס אוקליני, מנהל המרכזים האוקייניים והאטמוספריים לניבוי מזג האוויר. אוקליני ציין כי הסופה צפויה לפגוע בכל השליש המזרחי של המדינה. הוא סירב להצטרף לחזאים רבים שהגדירו את "סנדי" כ"סופה הגרועה ביותר במאה האחרונה", אך ציין כי ממדיה יהיו כנראה "היסטוריים". אוקליני הזהיר כי הירח המלא הצפוי ביום ראשון מוסיף לפוטנציאל ההרסני של "סנדי". "הגאות נמצאת בשיאה יומיים אחרי שהירח מלא, וזה יקרה בשני-שלישי", הוא הסביר, "בדיוק כשהסופה תכה באזורי החוף". מרכז ההוריקנים הלאומי דיווח אמש כי "סנדי" מתקדמת במהירות של כ-670 קמ"ש.

מבט אווירי מכביש 5 בין סקוטיה לשנקטדי, ניו יורק, על נהג המוהוק המוצף, בעקבות סופת ההוריקן "איירין". רויטרס
הצפות במדינת ניו יורק כתוצאה מהוריקן "איירין" בשנה שעברה/רויטרס

על עוצמת הסופה המתקרבת ניתן ללמוד מ"שם החיבה" שלו זכתה – "פרנקנסטורם" – עקב העובדה שהיא משלבת מרכיבים של ציקלון טרופי עם סופה חורפית. לפי נתיבה הנוכחי, ההערכה היא ש"סנדי" תכה תחילה במדינת מרילנד, דלוואר, ניו ג'רזי, ניו יורק, או באחת המדינות שמדרום להן. ב"תפוח הגדול" שוקלים כעת להפסיק את תנועת התחבורה הציבורית טרם תתחיל הסופה.

סערת בחירות

אם לא די בנזק הצפוי מהסופה, היא גם משבשת את תכניותיהם של המועמדים לנשיאות, שבוע וחצי בלבד לפני הבחירות. המועמד הרפובליקני מיט רומני ביטל אירוע בחירות שתוכנן להתקיים מחר בלילה בווירג'יניה ביץ'. מטה אובמה הודיע כי סגן הנשיא, ג'ו ביידן, ביטל גם הוא את ביקורו במקום, שהיה אמור להיערך הערב.

קרייג פוגט, מנהל הסוכנות הפדרלית להתמודדות עם מצבי חירום, עדכן אתמול את הנשיא והמועמד ברק אובמה בפרטי ההכנות לסופה. "כמו תמיד, הוא הנחה אותנו לוודא שאנו מוכנים לספק סיוע למדינות ולמושלים", סיפר פוגט.

אתמול היה חלק גדול מהחוף הצפון-מזרחי של מדינת פלורידה נתון תחת אזהרת סופה טרופית. רוחות וגשמים שנגרמו כתוצאה מהתקרבותה של "סנדי" הורגשו ברוב חלקי המדינה והביאו לסגירתם של בתי ספר ולשיבושן של טיסות רבות. חזאים רבים מזהירים כי הוריקן "סנדי" עלול להיות הרסני עוד יותר מקודמו "איירין" שהכה בשנה שעברה בצפון-מזרח המדינה וגרם נזק בסך מיליארדי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully