וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקוטלנד: מבשלה ייצרה בירה "חזקה יותר מוודקה"

מבשלת ברומייסטר, המועמדת לספר השיאים של גינס, טוענת כי הבירה "ארמגדון" בייצורה היא החזקה בעולם - עם שיעור מדהים של 65% אלכוהול. היצרנים העידו: "זה פיצוץ על-קולי"

מועמדת חדשה לספר השיאים של גינס, בקטגוריה תוססת במיוחד: מבשלת הבירה הסקוטית "ברומייסטר" טוענת כי הצליחה לייצר את הבירה החזקה ביותר בעולם, הזוכה לשם המפוצץ "ארמגדון", ומכילה לא פחות מ-65% אלכוהול - ללא כל פרופורציה לשיעור האלכוהול הרגיל בבירה, העומד לרוב על 3% עד 7%, והרבה יותר גם מזה של כהילים מזוקקים נפוצים כמו וויסקי או וודקה, המכילים בדרך כלל כ-40% אלכוהול.

באתר הרשמי שלה, דיווחה המבשלה כי מרכיבי הבירה החדשה כוללים לתת, חיטה, שיבולת שועל מפוררת ומי מעיינות סקוטיים. השלב המכריע בייצור הבירה נקרא "התססת הקפאה": הבירה מקוררת עד שהמים קופאים - אך האלכוהול נותר נוזלי, ומפורד מהם. כך נוצרת בירה מרוכזת ביותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כמו וויסקי איכותי". פרסומת לבירה "ארמגדון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הריכוז הגבוה, היא תימכר בבקבוקים רגילים בנפח 330 מ"ל. המחיר: 40 ליש"ט (250 שקלים). היצרנים ממליצים לשתיינים לצרוך את הבירה בלגימות קטנות, "כמו וויסקי איכותי". מנהל הייצור במבשלה הוסיף בראיון לעיתון מקומי כי בכל הקשור לטעם, יש לבירה "איכות אכזרית". בעלי המבשלה, לואיס שאנד, הוסיף: "הביטוי 'נותנת אגרוף בבטן' לא ממחיש את העניין עד הסוף - מדובר למעשה בפיצוץ על-קולי".

לפי הדיווח באתר "האפינגטון פוסט", בירות "מחוזקות" הפכו בשנים האחרונות לאופנה בסקטולנד, וגם מבשלת "ברו-דוג" המתחרה הוציאה זה מכבר לשוק בירה בריכוז 41%, הנקראת "הטביעו את הביסמרק" - שהחזיקה לזמן מה בתואר "הבירה החזקה בעולם", עד שאיבדה אותו ל"ארמגדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully