וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור חי: ישראל ביתנו מציגה את הרשימה לכנסת

LIVE

בלי סטס ואנסטסיה: מפלגת ישראל ביתנו מכריזה הערב (שלישי) בירושלים על רשימתה לכנסת ה-19. זאת לאחר שכבר נודע שלא ייכללו בה שר התיירות סטס מיסז'ניקוב וחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, שהודיעו על פרישה מהחיים הפוליטיים. נציגי ישראל ביתנו לכנסת ה-19 ישולבו ברשימה משותפת עם הליכוד.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

חברי מפלגת ישראל ביתנו מאשרים את האיחוד עם הליכוד,נובמבר 2012. עומר מירון
ליברמן מכריע, מרכז המפלגה מאשר/עומר מירון

מרכז ישראל ביתנו צפוי לאשר את הרכב הרשימה שנקבעה על ידי ועדה מיוחדת המכונה "ועדה מתמדת". הוועדה, שמורכבת מחמישה אנשים פועלת במתכונת זו מאז נוסדה המפלגה בהנהגת ליברמן ב-1999 וממליצה ליו"ר הועודה על הרכב הרשימה. בשבועות האחרונים רואיינו כל המועמדים - לרבות השרים וחברי הכנסת -על ידי הוועדה, ולכולם ברור כי המילה הסופית היא של ליברמן עצמו.

במקום השני ברשימה, אחרי ליברמן, צפוי להיות בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, יאיר שמיר, שנחשב ל"רכש" החדש המשמעותי ביותר של ישראל ביתנו. גם השרים עוזי לנדאו וסופה לנדאו צפויים להתברג במקום גבוה ברשימה. חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, המזכירה הכללית של המפלגה, תוצב במקום השביעי, וגם חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס צפויה להתברג במקום ריאלי. ליברמן עשוי לכלול ברשימה גם נציגים חדשים, ובהם ליאון ליטינצקי, שהיה בעבר חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. עם זאת, מעמדם של יתר חברי הכנסת מטעם ישראל ביתנו, ובהם גם סגן שר החוץ דני אילון, איננו ברור, אף שאילון נחשב לאדם מוערך מאוד במפלגה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מרות ההכחשות, ההודעות של מיסז'ניקוב ומיכאלי על פרישה מהפוליטיקה נמסרו על רקע הכוונה שהייתה לליברמן להציב את השניים במקומות שאינם ריאליים ברשימת ישראל ביתנו - ובפועל לדחוק אותם מהרשימה. זאת בין היתר על רקע התקריות המביכות שהשניים היו מעורבים בהן: במקרה של מיכאלי - שפיכת כוס מים על חבר הכנסת ראלב מג'אדלה (העבודה) ועימות עם חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד); במקרה של מיסז'ניקוב - כתבה שבה חשפו מאבטחיו אורח חיים נהנתני ופרוע של שר התיירות.

בסביבת מיסז'ניקוב מכחישים כי הוא פרש בעקבות דחיקה צפויה שלו מהרשימה לכנסת, וגם ליברמן עצמו הגיב הבוקר ואמר כי תכנן להציב את שר התיירות במקום גבוה ברשימה. בפגישה שקיים הבוקר עם משלחת של הנהגת היהדות הקונסרבטיבית מצפון אמריקה, נמנע מיסז'ניקוב מהסברים לגבי החלטתו לפרוש. עם זאת, הוא הביע תקווה שהממשלה הבאה שתוקם לא תכלול נציגי מפלגות חרדיות. "אני מקווה שהממשלה הבאה תהיה ממשלה אזרחית, חילונית, בלי כוחות פוליטיים שלפעמים נדמה שהגיעו מימי הביניים, ממשלה בלי הפוליטיקה השחורה של המפלגות החרדיות", אמר שר התיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully