וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן שלמה מעוז הודיע על הצטרפותו לליכוד

מי שפוטר מחברת "אקסלנס נשואה" לאחר שתקף את אופיו העדתי של בית המשפט העליון, הודיע לראש הממשלה נתניהו כי יתמודד על מקום ברשימה לכנסת. הערב אמר: "המחאה לא תשיג כלום"

יח"צ - חד פעמי

(צפו בדבריו של הכלכלן שלמה מעוז בכנס במכללת ספיר בגנות בית המשפט העליון, שעוררו סערה, ינואר 2012)

"החברתי" שנתניהו חיכה לו? הכלכלן הבכיר שלמה מעוז, שכיהן עד ראשית השנה ככלכלן הראשי של בית ההשקעות "אקסלנס נשואה", אז פוטר מתפקידו בשל הערות בגנות אופיו העדתי של בית המשפט העליון והבנקים הגדולים, הודיע הערב (שבת) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הצטרפותו לליכוד, והתמודדותו על מקום ברשימת המפלגה לכנסת ה-19.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצטרף לליכוד. מעוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לתכנית "פגוש את העתונות" בערוץ 2, אמר מעוז: "אני כלכלן בכל רמ"ח איברי. אני בעד צדק חברתי ורוצה לעזור לאנשים. עשיתי לביתי, הצלחתי. עכשיו אני רוצה גם לעזור לאנשים. עשיתי כבר הכל בחיים – הייתי יועץ של שר האוצר יצחק מודעי, עשיתי רפורמות, הייתי בשוק העסקי, עכשיו אני רואה שהעם במצוקה ואני רוצה לעזור לו".

"תומך מלא במדיניות נתניהו"

מעוז דיבר בגנות המחאה החברתית, ובעד מדיניותו הכלכלית של ראש הממשלה. "אני תומך מלא במדיניות של נתניהו, שעשה כאן דברים גדולים", אמר מעוז, והוסיף: "המחאה עצמה לא מביאה דבר". יצוין כי בשבועות האחרונים, בעקבות הודעתו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, כי לא יתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, נשמעו קולות לפיהם הליכוד יסבול מעזיבתו של אחד הסמנים החברתיים הבולטים במפלגה, ואחת הדמויות הבולטות ממוצא מזרחי במפלגה.

במהלך כנס במכללת ספיר בשדרות בינואר האחרון, נשא מעוז דברים שעוררו סערה, ועלו לו במשרתו. "בשנות ה-50' החברה הייתה שוויונית, הייתה עלייה גדולה. אבל האם זה היה באמת ככה?" תהה מעוז. "זו הייתה חברה שוויונית בעיני אשכנזים, והחוצפה נמשכת – למשל, נפוטיזם בבית המשפט העליון. הייתה תקופה, שכדי להתקדם באוניברסיטאות היה צריך להיות קרוב של מישהו מהאוכלוסייה השולטת. היה צריך ללכת דרך פרוטקציה כדי לקבל תפקיד. לנסוע לחו?ל לשליחות? רק אם היית שייך לקליקה האוסטרו-הונגרית".

עוד אמר מעוז כי "הקרקעות של ארץ ישראל נשדדו על ידי הקיבוצים והמושבים. עד היום בנים ממשיכים מקבלים קרקע - והם בראש המחנה. קיבלו מים במחיר נמוך. אפילו בסביון משק חקלאי נהנה מזה. ממש חקלאי - יש שם לולים עדיין". מעוז הוסיף כי "אותה החברה הלבנה שולטת - בנק לאומי הוא בנק של הלבנים. רק הלבנים יכולים להתמנות שם לתפקידים. הלכתי לוועדה שלא הזמינה אותי. שלחתי מכתב עם עורך דין. מצאו אותי כשיר אבל סגרו את הדלת השנייה. הוועדה היתה כולה אשכנזים. הלכתי לבית המשפט העליון - גם כולם היו אשכנזים. הוצאתי על זה 27 אלף שקל. מזל שיש לי כסף כי אני עובד בשוק ההון", סיפר. אגב זאת, בדיון בכנסת בהמשך התברר כי על אף שהודיעה על פיטוריו, המשיך מעוז לשמש כדירקטור בחברת "אקסלנס נשואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully