וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' מציגה: רשימה ארצית מאוחדת במקום שיריונים

טל שלו

25.10.2012 / 2:01

השינוי במבנה רשימת העבודה לבחירות לכנסת מעורר זעם בקרב פעילי שטח, שמאיימים כי המהלך יוביל לפרישה מאסיבית מהמפלגה. יחימוביץ': "הרשימה תיתן ביטוי לרחשי לב הציבור"

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ?, פרסמה אמש (רביעי) את מבנה השיבוצים ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-19, לקראת כינוס ועידת המפלגה בשבוע הבא. לפי השינויים שמציעה יחימוביץ', השריונים המסורתיים ברשימת העבודה יבוטלו, ויוחלפו במבנה של "הבטחת ייצוג" - כל המועמדים יתמודדו ברשימה ארצית מאוחדת, וחלק ממחוזות הבחירה שהיו נהוגים עד כה יאוחדו. השינוי שהציעה יחימוביץ' מעורר תסיסה בקרב קבוצות פעילי שטח שונות בעבודה, אך לטענת יושבת הראש המהלך יוביל לכך שרשימת העבודה לכנסת "תהיה ערכית, אטרקטיבית ותיבחר באופן הדמוקרטי ביותר כך שתיתן ביטוי לרחשי לבו של הציבור".

ביום שלישי הקרוב יתכנסו בגני התערוכה כ-2,000 חברי ועידת מפלגת העבודה, כדי לדון בתקנון הפריימריז במפלגה ולאשרו. מסדר היום של הכינוס שפורסם אמש, עולה כי במסגרת התקנון המוצע, בנוסף לכך שיבוטלו השריונים למחוזות שהיו נהוגים עד כה וכלל המתמודדים בפריימריז ייבחרו ברשימה ארצית בהליך "הבטחת ייצוג", נציגי המגזרים והמחוזות "יוקפצו" למקומות שנקבעו להם, אם לא יקבלו מספיק קולות ברשימה הארצית. המטרה של יחימוביץ' ברורה, על רקע מבול המצטרפים החדשים שהודיעו בשבועות האחרונים על התמודדותם ברשימה - הרחבת הרשימה הארצית תאפשר לקלוט את "הכוכבים" החדשים ותקטין את השפעת כוחם של מגזרים ודילים פוליטיים, המגבילים את השיבוץ ברשימה הארצית.

חילי טרופר, מצטרף חדש למפלגת העבודה עם יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ , תל אביב, אוקטובר 2012. דרור עינב
פועלת לקידום ה"כוכבים" ברשימה. יחימוביץ' והרכש החדש, עומר בר לב וחילי טרופר/דרור עינב

לפי המבנה המוצע בתקנון, שכפוף עדיין לאישור צירי הוועידה, הנשים ייוצגו בשני מקומות בכל עשירייה, לא כולל יחימוביץ? עצמה. כך יגיע שיעור הייצוג של נשים במפלגה, כולל יחימוביץ' ל-25% מכלל המועמדים. בכוונת יחימוביץ' לאחד בין מחוזות המושבים והקיבוצים ולקבוע למחוז המאוחד הבטחת ייצוג במקומות 17 ו-25, וכן ליצור איחוד בין המגזר הערבי לדרוזי - שיקבלו הבטחת ייצוג במקומות 18 ו-26. המקום ה-20 יובטח לעולים ובהמשך הרשימה, עד המקום ה-33, ישולבו נציגי מחוזות הבחירה הארציים השונים.

השינויים שמציעה יחימוביץ? לא צפויים לעבור בשקט, וככל הנראה הם יעוררו מאבק פוליטי מורכב, לנוכח הפגיעה במעמדם וכוחם של חלק מהמגזרים. על רקע רשימת ה"כוכבים" המתארכת, הכוללת מתמודדים חדשים שהצטרפו לעבודה בעידודה של יחימוביץ?, הביעו בימים האחרונים נציגי הקיבוצים במפלגה ופעילים בולטים במגזר הערבי תרעומת קשה מהשינויים שראש המפלגה מבקשת לאשר. המשמעות של השינוי במבנה הרשימה היא ששני המגזרים יקבלו מנדט אחד בלבד במיקום ריאלי, במקום שני מנדטים, כפי שמובטח להם כיום.

"מהלך לא פשוט"

גם יו"ר ארגון העולים, חבר הכנסת לשעבר לאון ליטינצקי, הודיע השבוע על פרישתו מהמפלגה במחאה על היחס שקיבל מיחימוביץ' מאז נבחרה לתפקיד. נציגי המגזרים ופעילי שטח ותיקים, שמקבלים רוח גבית מחלק מחברי הכנסת שהשינויים של יחימוביץ' פוגעים גם בבסיסי העוצמה שלהם במפלגה, טוענים כי מדובר בניסיון השתלטות של יחימוביץ'. הם מאיימים כי המהלך יביא לפרישה מסיבית של מגזרים מהמפלגה. התסיסה בשטח באה לידי ביטוי ביום שני השבוע, בבחירות לראשות הסניפים ומזכירויות המחוזות במפלגה, שבהן הפסידו מרבית המועמדים העיקריים שיחימוביץ' תמכה בהם.

יחימוביץ' מצדה, דחתה אמש את הביקורת והבהירה שהמטרה העומדת לנגד עיניה היא הבטחת חוזקה של מפלגת העבודה בבחירות. לדבריה, "לא יתאפשר יותר מצב שבו אדם ישוריין בלי להיבחר כלל, או ייבחר במספר קולות זעום, ואחר כך גם ייקח את המנדט שלו ויערוק. המתמודדים יבקשו מכלל חברי המפלגה את אמונם, וגם נציגי הקבוצות השונות ישובצו בהבטחת ייצוג ולא ישוריינו על ידי קבוצותיהם". יחימוביץ' הוסיפה כי "ברור לי שזהו מהלך לא פשוט, והוא מעורר תרעומת בקרב כאלה שהתרגלו לקבל מושב בכנסת בלי להתאמץ ובלי להתכתב עם הציבור. אך מה שעומד לנגד עיניי הוא להבטיח שרשימתה של מפלגת העבודה תהיה החזקה ביותר בבחירות הקרובות".

במהלך הוועידה, שבה צפוי להיקבע מועד הבחירות המקדימות ב-27 בנובמבר, תובא הצעת החלטה נוספת של יחימוביץ', לפיה מי שהורשע בעבירות אשר באופיין הן עבירות קלון או מתחום טוהר המידות, לא יוכל להיבחר לכהונה מטעם המפלגה במשך 13 שנים ממועד ההרשעה – כולל לציר ועידה, חבר מועצת סניף וכן חבר כנסת. בכך מתכוונים בעבודה להחמיר עוד יותר מהקבוע בחוק בנוגע לכהונת חברי כנסת אשר הורשעו בעבר בפלילים. הוועידה תיפתח בטקס לציון 17 שנים לרצח ראש הממשלה, יצחק רבין, ונכדו, נועה בן ארצי, תישא דברים לזכרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully