וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל המדיני בין נתניהו ליחימוביץ'?

טל שלו

24.10.2012 / 14:55

לאחר פרסום ב"הארץ", לפיו יו"ר העבודה הביעה עמדות מדיניות דומות לאלו של ראש הממשלה, היא אישרה את הדברים. "אלה ימים מורכבים הדורשים פעילות מבצעית לצד איפוק"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

למרות ניסיונה עד כה להתמקד בסדר יום חברתי-כלכלי, נדרשה היום (רביעי) יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', להסברת עמדותיה המדיניות והשקפותיה בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "עמדותיה של מפלגת העבודה ידועות. הן לא חדשות ולא משתנות לפני אופנות", אמרה יחימוביץ' בהתייחס לפרסום בעיתון "הארץ", בו נאמר כי עמדותיה המדיניות לפתיחה במשא ומתן מול הפלסטינים זהות כמעט לחלוטין לאלה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

"אנחנו תומכים במתווה של פשרה טריטוריאלית, בפתרון שתי המדינות, בשמירה על גושי התיישבות, והתנגדות לזכות השיבה", הציגה יחימוביץ את עקרונותיה המדיניים במהלך מסיבת עיתונאים להצגת מצטרפים חדשים למפלגה. "אנחנו שוחרי שלום, רוצים בתהליך שלום", אמרה, אך הוסיפה: "אנחנו מפלגה פרגמטית מרכזית ואנחנו מתכוונים לדבוק בעמדות האלה".

"לפני שעושים שלום למען אזרחי מדינה - צריך מדינה"

מאז נבחרה לראשות מפלגת העבודה, נמנעה יחימוביץ' כמעט לחלוטין מעיסוק בסוגיה הפלסטינית, שבעבר היה אחד מהדגלים שנשאה מפלגת העבודה, ובחרה להדגיש ולהילחם בעיקר על שינוי המדיניות הכלכלית-חברתית, כפי שבא לידי ביטוי גם ברשימת המצטרפים הארוכה לעבודה, המורכבת בעיקרה ממנהיגי המחאה ומדמויות ציבוריות עם אג'נדה חברתית. כמו כן, בשנה האחרונה לא נפגשה יחימוביץ' עם יו"ר הרשות הפלסטינית או עם בכירים אחרים ברשות.

אתמול, כאמור, פורסם ב"הארץ" כי בפגישות שקיימה יחימוביץ' בקיץ האחרון עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ועם שר החוץ, לורן פביוס, היא הציגה משנה מדינית דומה מאוד לזו של נתניהו. ממברקי משרד החוץ עלה כי הפגישות עסקו בעיקרן במצע הכלכלי-החברתי של מפלגת העבודה ומפלגת השלטון הסוציאליסטית בצרפת, אך כשנשאלה לגבי חידוש המשא ומתן עם אבו מאזן, השיבה יחימוביץ' כי היא תומכת בחידוש המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, תוך שמירה על ביטחון המדינה, ודרישה להכרה פלסטינית במדינת ישראל כמדינה יהודית - בדומה לדרישותיו של ראש הממשלה.

"אני באופן אישי מציבה את סדר היום הכלכלי והחברתי תחילה, כי אני מאמינה שעוד לפני שעושים שלום למען אזרחי המדינה ויוצאים למלחמה כדי לגונן על ביטחון המדינה, קודם כל צריך שתהיה מדינה", אמרה היום יחימוביץ בהתייחס לפרסום. "הפרסום בהחלט נותן ביטוי אותנטי להשקפותיי". יחימוביץ' התייצבה מאחורי נתניהו גם כשנשאלה באשר למתיחות הביטחונית ברצועת עזה. "אלה ימים מורכבים, שדורשים מחד פעילות מבצעית ויחד עם זאת איפוק גדול. לא אקרא לראש הממשלה להסלים את הצעדים, ולא אעביר עליו ביקורת. אני מתייצבת מאחורי מהלכיו".

חילי טרופר, מצטרף חדש למפלגת העבודה עם יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ , תל אביב, אוקטובר 2012. דרור עינב
מחזקת את הפנים החברתיות של העבודה. יחימוביץ' יחד עם בר לב/דרור עינב

יחימוביץ המשיכה הבוקר בחיזוק הפנים החברתיות של המפלגה, וקיבלה את פניהם של שני מצטרפים חדשים נוספים למפלגת העבודה - עומר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ובנו של הרמטכ"ל לשעבר, וחילי טרופר, מייסד עמותת "במעגלי צדק" ואיש חינוך. יחימוביץ בירכה על הצטרפותם של השניים, שבשנים האחרונות הנהיגו יחדיו את פעילות תנועת "אחריי", הפועלת בקרב צעירי הפריפריה לקידום ערכי ציונות, צמצום פערים והכנה לצה"ל.

בר לב, בן 59, הוא בנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר לב, שכיהן כחבר כנסת מטעם העבודה כ-25 שנה. בר לב הבן שימש כמפקד סיירת מטכ"ל בין השנים 1987-1984. בשנים האחרונות הוא עסק ביזמות ובהייטק, ובחן לא אחת את כניסתו לפוליטיקה. לאחר רצח רבין, הקים את תנועת "אחריי!", וביום העצמאות האחרון היה אחד ממדליקי המשואות. "שלי עשתה מהפכה ושינוי מדהים במפלגת העבודה. אני אוהב תמיד להצטרף לשינויים, ואני בטוח שהעבודה תעשה שינוי דרמטי במדינה", אמר היום.

טרופר, בן 34, הוא המתמודד חובש הכיפה הראשון ברשימת העבודה, והוא היה ממקימי וראשי עמותת "במעגלי צדק". העמותה מבקשת לקדם צדק חברתי מתוך זיקה למסורת היהודית, ועמדה מאחורי יוזמת "תו תקן חברתי" לבתי עסק בשנים האחרונות. יחימוביץ' ציינה בגאווה את פעילותו החינוכית של טרופר, שבשנים האחרונות ניהל את תיכון "ברנקו וייס" ברמלה, המיועד לבני נוער שנשרו ממערכת החינוך, והיה למנהל התיכון הצעיר בארץ. "מדובר בדמות חינוכית יוצאת דופן עם יכולת מנהיגותית ופדגוגית מדהימה", אמרה יחימוביץ, ואילו טרופר הדגיש כי הצטרפותו לעבודה מעידה על כך ש"החלוקות הישנות נשברו - העבודה הופכת בית לכל מי שחברה, חינוך ופנים מוסריות של החברה חשובות לו".

בר לב וטרופר מצטרפים לסתיו שפיר, לאיציק שמולי, למיקי רוזנטל ולאורי שגיא שהודיעו בשבועיים האחרונים על הצטרפותם למרוץ על כיסא במפלגה. אתמול הודיע גם הפרופ' יוסי יונה רשמית על התמודדותו בפריימריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully