וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו 31 דו"חות לתושב ירושלים: "התעמרו באזרח"

23.10.2012 / 15:41

פקחי העירייה רשמו לבנימין מאירוביץ את הדו"חות על תליית מודעות לא חוקית בארבעה מקרים שונים, רק משום שעבד במקום המצוין במודעות. "לא הוכח קשר בין הנאשם לבין הפרסומים"

פקחי עיריית ירושלים אשר נדרשים לוודא שמודעות פרסום מודבקות רק במקומות המיועדים לכך, החליטו לקחת את עבודתם צעד אחד קדימה. בחודשיים האחרונים רשמו הפקחים בעיר לא פחות מ-31 דו"חות בארבעה מועדים נגד תושב העיר בנימין מאירוביץ, בגין תליית מודעות פיראטיות ברחוב מלכי ישראל. הדו"חות ניתנו בטווחי זמן של שלוש דקות אחד מהשני, על אותה עבירה, שכביכול ביצע.

במשפט שהתנהל נגדו לפני כשבוע בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים לא הצליחה העירייה להוכיח כי מאירוביץ הוא זה שתלה את המודעות. העירייה הסתמכה על העובדה שמאירוביץ עובד במקום המצוין במודעות והיה באזור, ולכן העריכה כי הוא זה שתלה אותם, למרות הכחשותיו הגורפות.

"מצאתי לזכות את הנאשם מכל וכל, אך לא די לי בכך", כתבה השופטת שרון לארי בבלי בהחלטתה. "הנאשם שבפניי טען בפתח דבריו כי איננו מכיר את המודעות, שמו אינו מופיע עליהן ואין לו כל קשר אליהן... לא הוכח כל קשר בין הנאשם לבין מי מהפרסומים או לבית הדין... ואולם גם בזיכוי זה לא אסתפק. פעם נוספת חש בית המשפט תחושה קשה של התעמרות באזרח... המדובר ב-31 דו"חות אשר נרשמו לנאשם בארבעה מועדים שונים".

"רישום הדו"חות בכל 3 דקות - התעמרות באזרח"

השופטת המשיכה ומתחה ביקורת חריפה על התנהלות הפקחים והעירייה ואמרה כי "רישום דו"חות בכל שלוש דקות, באופן שלא מאפשר למי שביצע את העבירה לתקן את הטעון תיקון איננה אלא התעמרות באזרח... אני מעבירה העתק פסק הדין למנכ"ל העירייה על מנת שיבחן פעם נוספת את התנהלותם של הפקחים".

השופטת הורתה לעירייה לשאת בהוצאות הנאשם בגין התייצבותו בבית המשפט והחזר "דו"חות הסרק", לדבריו, שנרשמו לחובתו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "השופטת זיכתה את הנאשם הואיל וסברה כי לא הוכח מעל לכל ספק סביר שהנאשם היה אחראי לביצוע העבירה. יש לציין כי כיום פקחי העירייה נמנעים ממתן מספר רב של דו"חות ופועלים באמצעות הגשת כתבי אישום לבית המשפט".

עוד באותו נושא:
חקלאים בדרום: פקחים נהגו בעובדים זרים באלימות

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully