וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאים בדרום: פקחים נהגו בעובדים זרים באלימות

תושבים במושב נאות הכיכר טוענים כי פקחים של יחידת עוז והמשטרה התנהגו בברוטאליות כלפי העובדים הזרים המועסקים במושב ברישיון וגרמו נזק למחסן. רשות ההגירה: "הטענות חסרות שחר"

תושבי המושב הדרומי נאות הכיכר טוענים כי כוחות משטרה ויחידת עוז שערכו אתמול בלילה פשיטה בישוב נהגו בברוטאליות כלפי העובדים הזרים וגרמו נזק למחסן של אחד מהתושבים. התושבים טוענים כי הפשיטה החלה בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר וכי במהלכה הפקחים והשוטרים פרצו דלתות חדרים והתנהגו כלפי העובדים התאילנדים באגרסיביות רבה.

דוד פפו, אחד מוותיקי המושב, סיפר כי גילה סימני פריצה והרס במחסן שבבעלותו. "העובדים סיפרו לי הבוקר שהפקחים הגיעו, וביקשו מכולם לצאת מהחדרים. חלק בדקו להם את הוויזות, ואחרים פרצו לי למחסן באגרסיביות בעזרת ברזלים ואמצעים אחרים. התקשרתי למוקד 100 בבוקר בשביל להתלונן על הנזק, הפנו אותי לתחנת ערד ומשם למחלקת חקירות שוטרים. מח"ש אמרו לי לפנות ליחידת עוז. השארתי להם הודעות, ובחוצפה רבה, אף אחד לא חזר אלי עד עכשיו", אמר.

הוא הוסיף כי "אני מרגיש כמו א' מבית הנשיא, כאילו אנסו אותי. אם הם היו פונים אלי, הייתי פותח להם את כל הדלתות בלי שום בעיה. מוזר בעיני שהמשטרה מסרבת להתייחס לזה כמו מקרה פריצה ומעדיפה להפנות אותי ליחידת עוז", אמר.

עמי זעירא, חקלאי בן 57 מהמושב, מעלה טענות דומת. הוא סיפר כי הוא מעסיק 15 פועלים תאילנדים בעלי אישור עבודה ושהייה ממשרד הפנים ואמר כי "הפקחים שברו את הדלת של העובד התאילנדי שמייצג את הקבוצה, למרות שהוא אמר להם שהוא מחזיק בידיו את כל האישורים הנדרשים של כל העובדים שלי. אחד הפקחים ניגש לפועלת תאילנדית שלי, משך מעליה את השמיכה ודחף אותה בברוטאליות למקום שבו הם ריכזו את כל העובדים שלי, ללא כל סיבה" טען עוד. "היום בבוקר החלטתי לשחרר את כל העובדים שלי מהעבודה. הם כולם מזועזעים מההתנהגות של הפקחים ולא מסוגלים לעבוד".

מרשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול נמסר כי מ"בדיקה עם כל צוותי ההגירה שנכחו במקום עולה כי הטענות הן חסרות שחר וכי לא נרשם כל אירוע חריג במהלך הפעילות אמש. במושב נאות הכיכר בוצעה פעילות אכיפה מסודרת, שגרתית, עם צווי בית משפט ועל כן לא היה כל צורך בהתפרצות או בכניסה ללא רשות. זאת, מעבר לעובדה שכניסה למתחם פרטי ללא צו וללא אישור היא מנוגדת לחוק. הפעילות הסתיימה כעבור זמן קצר, כאמור, מבלי שנרשם כל אירוע חריג ובוודאי לא נגרם נזק לרכוש. אי לכך, לא ברור כיצד ניזוק מחסנו של מר דויד פפו אך הנזק לא נגרם על ידי מי מאנשינו. מעבר לכך, נשמח לבדוק כל טענה נוספת של מר פפו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully