וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו באמריקה? "עימות בין המתמודדים בבחירות"

פנחס וולף

23.10.2012 / 14:17

במרכז להעצמת האזרח יזמו עימות טלוויזיוני בין ראשי המפלגות הגדולות וטענו כי כבר נסגר תאריך ומקום לעימות. עם זאת, במטות המתמודדים לא מיהרו לאשר את היוזמה

כמו באמריקה? עימות בין המתמודדים המרכזיים בבחירות הקרובות יתקיים ביום שלישי, 1 בינואר, באוניברסיטת תל אביב, כך טוענים במרכז להעצמת האזרח ועמותת שיח-ושיג, שיזמו את העימות. עם זאת, בקרב חלק מהמתמודדים המרכזיים טענו כי עצם קיום העימות לא נקבע וכי הם לא נתנו את אישורם הסופי ליוזמה. לדברי המארגנים, הם קיבלו אישורי בכתב מכל אחד המועמדים, שהביעו נכונות להשתתף בעימות הטלוויזיוני, שיתקיים לראשונה בישראל מאז שנת 1999 – אז התעמתו ראש הממשלה היום - בנימין נתניהו – והמועמד יצחק מרדכי.

"הציבור בישראל מעוניין בעימות פתוח בין ראשי המפלגות", נכתב בהזמנה שנשלחה לראשי המפלגות. "עימות טלוויזיוני הוא הדרך הטובה ביותר לחשוף את חזון המפלגות והמועמדים, להגביר את השקיפות ולהבטיח את האחריות של נבחרי הציבור כלפי הבוחרים. במדינה דמוקרטית מתבקש לקיים עימות פומבי, המאפשר לבוחרים להתרשם בצורה ישירה מהמועמדים ולקבל החלטה מושכלת לגבי הפתק שיטילו בקלפי".

בפנייתם, קראו הארגונים לראשי המפלגות לאמץ את המודל האמריקאי לעימות, נוכח תרומתו למערכת הבחירות המתנהלת בארה"ב. בהודעת הארגונים נאמר כי "לאחרונה, היינו עדים לתהודה הרבה שמקבלים העימותים הטלוויזיוניים בבחירות בארצות הברית, וזה הזמן לאמץ את המודל גם בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, בסביבת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ' טענו שהיא לא תשתתף בעימות שכן ראש הממשלה לא צפוי להשתתף בו. "באשר לאירוע האמור ובדומה לפניות דומות אחרות, ממשרדה של יחימוביץ' לא אישרו השתתפות, מכיוון שהאירוע אינו עונה על הקריטריון המרכזי – נתניהו אינו משתתף בו", נמסר בהודעה שפירסמה המפלגה בצהריים. בעבודה מדגישים כי יחימוביץ' תשמח להתייצב לעימות מול ראש הממשלה, "גם משום שהליכוד והעבודה הן שתי המפלגות המובילות וגם כיוון שהעמדות של שתי המפלגות מנוגדות באופן ברור ומחודד וניתן לעשות עימות ענייני ואידיאולוגי. יחימוביץ' תסכים לכל פורמט של עימות ולכל מיקום שלו שיהיה נוח לנתניהו. היא מוכנה גם לעימות משותף של כל ראשי המפלגות", נמסר.

בישראל ביתנו אישרו כי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן מסכים לקיום עימות, אולם "כרגע ישנן מעל 20 הצעות לעימות, נבחר את הטובה ביותר". גם במטה לפיד טענו כי המועמד מסכים עקרונית לקיום עימות ואף היה הראשון שקרא לקיים עימות בין ראשי המפלגות הגדולות, "אולם ההסכמה היא עקרונית בלבד, וכי החלטה סופית תתקבל לפי הנתונים שיוצגו ללפיד", נמסר מהמטה.

מהליכוד נמסר כי טרם גובש מטה הבחירות ומסיבה זו לא השבנו להצעה. "כאשר המטה יאויש", נמסר מהליכוד, "יוחלט על עמדת המפלגה בנוגע לעימותים".

מנגד, יו"ר קדימה שאול מופז מסר כי הוא "רואה חשיבות עליונה בעימות פומבי וישיר בו ייחשף הציבור להבדלים והפערים בראייתה עולם בין קדימה לליכוד", מסר מופז. "כל החלטה להסתתר מפני הבוחר נובעת משיקולי פחד וחשש מחשיפת האמת".

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully