וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתלבטויות: בגין יתמודד ברשימת הליכוד

פנחס וולף

22.10.2012 / 19:53

בעקבות לחץ מצד ראש הממשלה, החליט השר בגין לא לפרוש מהחיים הפוליטיים, ונתניהו מצדו מתכוון לסייע לו להיבחר בפריימריז. בליכוד מעריכים כי בגין ייכנס לכנסת, אך לא בקלות

השר בני בגין הודיע היום (שני) בצהריים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בכוונתו להתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת שייערכו ב- 25 בנובמבר. בגין התלבט ארוכות בשאלה האם לפרוש מהחיים הפוליטיים או להישאר. נתניהו מצדו לחץ עליו להישאר, והוא מתכוון להפעיל את השפעתו כדי לסייע לו להיבחר בפריימריז.

בגין פרש מהממשלה ומהליכוד בטריקת דלת בזמן ממשלת נתניהו הראשונה, לאחר שנתניהו חתם על הסכם חברון עם הפלסטינים. מאז הפסדו עם מפלגת האיחוד הלאומי בבחירות ב-1999 הוא פרש מהפוליטיקה, כאשר ציין שהוא נשאר "איש ציבור ללא ציבור". לפני בחירות 2009 הפעיל עליו נתניהו מכבש לחצים כדי שישוב לליכוד ולחיים הציבוריים. הוא הבטיח לבגין השפעה בממשלה – הבטחה שקוימה כאשר בגין, המשמש כשר בלי תיק, מונה לחבר בפורום המצומצם "השביעייה".

מהר מאוד העסקה התבררה כמשתלמת לנתניהו. בגין, ששימש תחילה כ"מצפן" הימני של נתניהו, עמד לצדו, גם כשהתנגד להכרזתו בנאום בר אילן שבו הכריז ראש הממשלה על מוכנותו העקרונית להכיר ברעיון שתי מדינות לשני עמים. בגין תמך בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, נלחם בצורה חריפה נגד חוקים להגבלת כוחו של בית משפט עליון, והוביל את הסכם הפשרה עם אנשי מגרון.

מה שהתברר כעסקה משתלמת לנתניהו, התברר לימין כאכזבה מבחינתו. בימין הביעו תרעומת על התנהלותו של בגין, בזכרם את סגנונו משנות ה- 90. משום כך, בליכוד מעריכים כי הפעם לבגין יהיה קשה יותר בהתמודדות, אך למרות הכל המותג "בגין" ועזרתו של נתניהו יכניסו אותו לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully