וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בריאות: נתניהו חגג את יום הולדתו ה-63

טל שלו

21.10.2012 / 20:45

ראש הממשלה חגג את יום הולדתו במחיצת שרים, חברים ובני משפחה במשרדו שבירושלים: "נרגש מתמיכת האזרחים". במקביל, פורסם דו"ח בריאות שנתי שקובע: "מצבו הרפואי מצוין"

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

שרים, חברים ובני משפחה התייצבו היום (ראשון) בצהריים בחדר ישיבות הקבינט במשרד ראש הממשלה בירושלים וחגגו את יום הולדתו ה-63 של בנימין נתניהו. בעוד אנשי לשכת נתניהו עמלו על הכנת עוגה וחיברו שיר במיוחד לרגל האירוע, השרים קיבלו הזדמנות לברך את נתניהו ביומו המיוחד. בערב, קיבל נתניהו גם שיחת טלפון מנשיא המדינה, שמעון פרס, ששר לו "היום יום הולדת". "ידעתי שיש לך כישורים רבים", אמר נתניהו לפרס. "אבל לא ידעתי שאתה שר כמו איב מונטן".

יום הולדת 63 לראש הממשלה בנימין נתניהו, במשרד ראש הממשלה בירושלים. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא קל להיות לא אשת ראש ממשלה ולא בני ראש ממשלה". בני הזוג נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

לאחר שבירך על הנרות, הודה נתניהו לבאים לחגיגה ונזכר בחגיגות יום ההולדת בלשכה בכהונתו הראשונה בשנות התשעים. "יש סיבה נוספת שאני מתרגש כאן היום. בפעם הראשונה שהיינו כאן היינו שרה ואני, והיו שני ילדים קטנים כאלה שבקושי הגיעו עד השולחן, והיום הם צמחו מעלה מעלה", אמר נתניהו על בניו יאיר ואבנר, שהגיעו עם רעיית ראש הממשלה למסיבת יום ההולדת. "אני מחלק את זמני בין המקום הזה למשפחה. אין מקום אחר לראש ממשלה בישראל. הוא פשוט לא קיים. לכן, אני יודע שהמפלט והמקלט והתמיכה האמיתית זה כמובן בבית, משרה והילדים וזה לא קל להיות לא אשת ראש ממשלה ולא בני ראש ממשלה - ובוודאי לא ראש הממשלה הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יום הולדת 63 לראש הממשלה בנימין נתניהו, במשרד ראש הממשלה בירושלים. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
באירוע השתתפו שורה של שרים וסגני שרים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

באירוע השתתפו שורה של שרים וסגני שרים, בהם שר הביטחון אהוד ברק, המשנים לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון וסילבן שלום, השר דניאל הרשקוביץ וסגנית השר גילה גמליאל. כמו כן, לקחו חלק גם מקורבים נוספים של נתניהו ומשפחתו, השליח המיוחד עו"ד יצחק מולכו, עורך דינה של המשפחה דוד שמרון, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג. במהלך החגיגה נזכר יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בהיכרותו מילדות עם נתניהו, "עוד מהימים ששיחק על השטיח".

"מה זה 63 בגימטריה?"

שר הביטחון ברק שחזר את היכרותו עם נתניהו עוד כשהיה קצין צעיר בסיירת מטכ"ל. "ראיתי אותו מקרוב במבחנים הראשונים שלו בניווט עצמאי וקבלת החלטות, גם כשיש אי וודאויות ומצבים מעורפלים תרתי משמע ועתירי סיכונים", סיפר ברק. "כבר אז היה אפשר לראות אצל ביבי את הבהירות של המטרה ואת הנחישות להגיע אליה בסוף - לא כי לא יהיו קשיים, אלא למרות שברור שיהיו קשיים ושום דבר לא ילך לפי התוכניות". נתניהו, מצדו, ציין בחיוך שהוא שמח שיש אנשים יותר מבוגרים ממנו בקהל.

שר החוץ אביגדור ליברמן הפגין את כישוריו המתמטיים. "אז הסתכלתי מה זה 63 בגימטריה", פנה ליברמן לראש הממשלה. "קודם כל, 'יוזם' זה 63, 'בונה' זה 63, איפה פה אבנר ויאיר? לתשומת לבכם, 63 זה גם סבא". שר הפנים אלי ישי ציין כי ייחוסו של נתניהו, בשושלת היוחסין של הגאון מווילנה, "זו שושלת של עשייה למען עם ישראל". ישי החמיא לנתניהו ואמר לו כי "אתה, מצעירותך, באת עם הגנים האלה – גם בחוכמה וגם בגאונות, ויש לך יכולות עוד מגיל צעיר כמנהיג - והצלחת לעשות באמת דברים גדולים מאוד וחשובים".

למרות הרעפות השבחים מצד השרים, נתניהו ציין כי התרגש במיוחד מהברכות שאזרחי המדינה שיגרו לו בפייסבוק. "המוני אזרחים, דבר שלא היה. וזה גם מרגש. פשוט לשמוע ולקרוא ולהתרשם מהתמיכה של אזרחים", אמר. "ואני מאוד נרגש ומאוד גאה להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל".

בגיל 63, מצבו הרפואי של ראש הממשלה "מצוין"

בתוך כך, פרסם היום נתניהו דיווח על מצבו הבריאותי לציבור. אחרי שעבר בדיקות שגרתיות שנתיות, נמסר בהודעה מלשכת נתניהו, קבע רופאו האישי, ד"ר צבי הרמן ברקוביץ', כי מצבו הרפואי "מצוין" וכי ראש הממשלה שומר על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה. בבדיקות עלה כי לחץ הדם של ראש הממשלה עומד על 120/80 בסיוע תרופתי קל, ללא שינוי מהדיווחים בשנים עברו. כמו כן, בהמשך לפציעה ממנה סבל נתניהו בקיץ האחרון, קריעת גיד ברגלו השמאלית לאחר מעידה במשחק כדורגל, קבע ד"ר ברקוביץ' כי נתניהו ממשיך להחלים, והמליץ לו להמשיך בטיפולי פיזיותרפיה, לצד חזרה הדרגתית לאימון בחדר כושר.

יצוין, כי מאז שנת 2007, בעקבות מחלתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מחויב ראש ממשלת ישראל למסור מדי שנה דיווח מפורט על מצבו הבריאותי לאחר בדיקה רפואית תקופתית.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully