וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפתח תרגיל העורף: הורד אתר רשות החירום הלאומית

21.10.2012 / 18:29

גולשים שביקשו לקבל מידע על תרגיל פיקוד העורף, המדמה רעידת אדמה ברחבי ישראל, נתקלו בהודעה לפיה פעילות האתר הופסקה בשל עבודות תחזוקה. "החלטה חלמאית ולא מקצועית"

אתר האינטרנט של רשות החירום הלאומית במשרד להגנת העורף הפסיק ביממה האחרונה את פעילותו, והגולשים שביקשו לקבל מידע על תרגיל העורף הלאומי נתקלו בהודעה לפיה האתר אינו פעיל בשל עבודות תחזוקה. "גולשים יקרים, בשל עבודות תחזוקה האתר אינו פעיל זמנית. עמכם הסליחה", נכתב בעמוד הראשי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשל זמין? ההודעה שבה נתקלו הגולשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבירור של וואלה! חדשות עולה כי גורמים ברשות החירום הלאומית החליטו להוריד את האתר מהאוויר על מנת לנקז את הגולשים לאתר פיקוד העורף החדש, שהושק בשבוע שעבר לקראת תרגיל העורף הלאומי, "נקודת מפנה 6", שהחל היום ויימשך חמישה ימים. לפני כשנה העלתה רח"ל, שאחראית לתרחישים של התרגיל ולכתיבת נהלים בתחום העורף הלאומי, לאתרה תרחישים קיצוניים ומענה להם, כחלק מהשירות לאזרחים.

"החלטה חלמאית וחסרת מקצועיות"

גורמים ביטחוניים מתחו ביקורת על ההחלטה להוריד את האתר ביום שבו האזרחים מבקשים לקבל מידע כה חיוני. "במיוחד בעת תרגיל של אסון המוני, רצוי שרח"ל תבחן את האתר, היקף הגולשים וההתעניינות בתוכן שהועלה אליו", אמרו הגורמים. "נראה שההחלטה להוריד את האתר היא חלמאית וחסרת מקצועיות".

דובר השר להגנת העורף, ניסן זאבי, מסר בתגובה כי "אתר רח"ל הורד ביוזמת המשרד להגנת העורף, לאחר שלא ענה על הצרכים הייעודיים של אזרחי ישראל. עד שיעלה לאוויר האתר החדש של המשרד להגנת העורף, הוקם אתר ייעודי לטובת תרגיל רעידת האדמה הנותן מענה רחב לכל שאלה ובכל שפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תרגיל פיקוד העורף בחולון. דרור עינב
יימשך חמישה ימים. תרגיל פיקוד העורף בחולון, היום/דרור עינב

התרגיל, המדמה רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר הפוקדת את ישראל, נפתח בשעה 11:00 בקריאה באמצעי התקשורת לאזרחי המדינה לצאת למרחבים פתוחים. התרגיל מדמה מספר מוקדי רעש ליד קיבוץ אילות בערבה, באזור עמק החולה, בירושלים ובמרכז, וכן תרחיש של גלי צונאמי ששוטפים את חופי ישראל.

תרגיל פיקוד העורף בחולון. דרור עינב
בפיקוד העורף מעריכים כי 170 אלף אזרחים יישארו ללא קורת גג/דרור עינב

התרגיל ידמה מצב שבו ישנם 7,000 הרוגים, 37 אלף פצועים באורח קל, 8,600 פצועים באורח בינוני עד קשה ו-9,500 אזרחים לכודים תחת הריסות. עוד ידמה התרחיש הרס כבד ל-28 אלף בניינים והרס קל עד בינוני ל-290 אלף בניינים. בפיקוד העורף מעריכים כי 170 אלף אזרחים יישארו ללא קורת גג, אם אכן תתרחש רעידת אדמה בעוצמה כזו בישראל.

קצינים בפיקוד הסבירו כי באסון לאומי מסוג זה יידרש צה"ל להקים ערי אוהלים עבור האזרחים. "למרות הצורך המיידי בהקמת ערי האוהלים, יש במחסני הצבא מספר אוהלים שיספיק אולי לעשירית מהמספר הנדרש", התריעו הקצינים. נוסף לכך, לדבריהם, טרם נעשתה עבודה מקיפה לבחירת המקומות שבהם יוקמו ערי האוהלים. פרטים נוספים על התרגיל להגנת העורף ניתן למצוא באתר שהשיק המשרד להגנת העורף לרגל התרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully