וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט באיטליה: טלפון נייד גרם לגידול מוחי

בית המשפט העליון קבע כי גידול מוחי שהתפתח בראשו של מנהל חברה נגרם עקב שימוש מוגבר בטלפון הסלולרי, לאחר שנהג לדבר במשך כ-5 שעות ביממה. "עשה שימוש מקצועי טלפון"

מחקרים מדעיים אמנם עדיין חלוקים בשאלת הקשר שבין שימוש רב בטלפונים סלולריים ומחלות כמו סרטן. אך בית המשפט העליון באיטליה אישר בסוף השבוע שעבר את קיום הקשר ופתח צוהר לתביעות עתידיות בנושא, לאחר שקיבל פסיקה לפיה גידול במוחו של מנהל עסקים נגרם כתוצאה משימוש מוגבר במכשירו הנייד.

בית המשפט דן בעניינו של אינוסנזו מרקולוני, מנהל חברה שבצדו השמאלי של ראשו התפתח גידול לאחר שעשה שימוש במכשירו הנייד במשך חמש עד שש שעות ביממה, במשך 12 שנים. מרקולוני העיד כי בדרך כלל נהג להצמיד את הטלפון הנייד לצד השמאלי של ראשו ולרשום לפניו הערות בידו הימנית. הגידול שהתפתח בגופו אמנם לא היה ממאיר ככל הנראה, אך כדי להסירו נדרש ניתוח אשר השפיע קשות על איכות חייו.

תחילה, הוא תבע פיצוי כספי מרשות פיצויי העובדים באיטליה (INAIL), שדחתה את בקשתו בטענה כי אין הוכחה שמחלתו נגרמה כתוצאה מעבודתו. עם זאת, בית המשפט בברשיה פסק כי קיים קשר סיבתי בין השניים. בשבוע שעבר דחה, כאמור, בית המשפט העליון את ערעורה של INAIL על הפסיקה וקבע כי החלטת בית המשפט הייתה מוצדקת וכי הראיות המדעיות מספקות תמיכה באמינות טענת התביעה. בהחלטתו קבע בית המשפט כי המקרה של מרקוליני "שונה משימוש רגיל ובלתי מקצועי בטלפון נייד".

התביעה הסתמכה על מחקרים שנערכו בין השנים 2005 ל-2009 בידי קבוצה בראשה עמד לנארט הרדל, מומחה לסרטן בבית החולים האוניברסיטאי באורברו שבשבדיה. בית המשפט קבע כי המחקר היה עצמאי ו"בשונה ממחקרים אחרים, לא קיבל מימון מיצרניות טלפונים סלולריים".

החלטת בית המשפט באיטליה העלתה תמיהות בקרב מומחים בתחום. "נדרשת זהירות רבה לפני שקופצים למסקנות באשר לטלפונים ניידים וגידולים במוח", אמר בתגובה מלקולם ספרין, מנהל המחלקה לפיזיקה רפואית והנדסה קלינית בבית החולים "רויאל ברקשיר" בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully