וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלשן נועם חומסקי ביקר בעזה: "להסיר את המצור"

ניר יהב

18.10.2012 / 23:19

הוגה הדעות היהודי-אמריקאי ביקר לראשונה ברצועה בראש משלחת אקדמית, במסגרת כינוס בינלאומי שנערך באוניברסיטה האיסלמית. "לעם הפלסטיני יש זכות לחיות בשלום ובחירות", אמר

הבלשן והוגה הדעות היהודי-אמריקאי פרופ' נועם חומסקי, הגיע היום (חמישי) לראשונה בחייו לביקור הזדהות ברצועת עזה, שבמהלכו קרא לישראל להסיר את המצור מעליה. חומסקי, שמשתתף בכינוס בינלאומי שנערך באוניברסיטה האיסלמית בעזה, הביע את שמחתו לבקר ברצועה, והוסיף: "לעם הפלסטיני יש זכות לחיות בשלום ובחירות". חומסקי עומד בראש משלחת של אנשי אקדמיה, שנכנסה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

חומסקי, בן 83, הידוע בביקורת החריפה שהוא משמיע על מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים, אמר עוד: "היה קשה להגיע לעזה, אולם בסופו של דבר הגענו וראינו דברים שלפני כן קיוויתי לראות". על פי הדיווחים, חומסקי אמר גם: "פעלנו להגן על העם הפלסטיני ודיברנו על סבלו מזה 70 שנה. במקביל, ביקרנו במשך אותם עשורים את המדיניות של ממשלות ישראל ואת פעולותיהן הנפשעות".

חבר הפרלמנט הפלסטיני ד"ר ג'מאל חודרי, המכהן כיושב ראש חבר הנאמנים של האוניברסיטה האיסלמית, אמר כי ביום שבת צפוי חומסקי לשאת נאום על האביב הערבי ולהיפגש עם פעילי זכויות אדם. "ארגנו לו ביקור במחנות פליטים ברצועה", הוסיף. חודרי, שקיבל את פניו של חומסקי בעזה, אמר עוד כי הגעת המשלחת בראשותו מהווה מסר לכיבוש הישראלי, שלפיו בני-החורין ברחבי העולם עומדים לצד העם הפלסטיני.

במאי 2010, מנעה ישראל מחומסקי, בלשן בעל שם-עולמי מ-MIT, להיכנס לשטחי הגדה המערבית, שם היה אמור לשאת הרצאה. בסופו של דבר, הוא העביר את הרצאתו באמצעות שידור וידאו מירדן. בעבר התבטא חומסקי קשות נגד ישראל ותיאר אותה כמדינה "מנוולת הנוקטת מדיניות אפרטהייד". רק לפני חודש, אמר חומסקי כי ישראל וארצות הברית הן "האיום הגדול ביותר" לשלום העולמי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully