וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן סיפר לחבריו על מצבו החמור: "הסתבכתי"

יוסי מלמן

17.10.2012 / 11:00

מקורבי ראש המוסד לשעבר, שעבר השתלת כבד, ציינו כי לפני מספר שבועות הגיע דגן לבית חולים בניו יורק, אך שם לא מצא פתרון למצבו. בשל הדחיפות, פנה להשתלה בבלארוס

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שעבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס לפני ימים אחדים, עדיין מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים במדינה. לצד מיטתו שוהים בני משפחה ואלוף (במיל') יוסי בן חנן, חברו של דגן. מקורבים לדגן בן ה-67 אישרו כי כבר לפני כמה חודשים לקה במחלה ממארת, והיה זקוק להשתלת כבד בדחיפות.

לשם כך, לדבריהם, הוא טס לפני מספר שבועות לבית החולים "סלון קטרינג" שבניו יורק, אך שם או שלא נמצא עבורו כבד מתאים או שהתברר כי רשימת ההמתנה לניתוח ארוכה. בשובו לישראל הוא סיפר לכמה מחבריו כי מצבו חמור והשתמש במילה "הסתבכתי". עקב מחלתו, צמצם דגן את עבודתו כיועץ זמני בחברות ביטחון והיי-טק בישראל ובחו"ל. יצוין כי הוא לא עישן סיגריות ונמנע משתיית משקאות אלכוהוליים.

נראה כי הצורך בהשתלה דחופה הוא שגרם לו לצאת לניתוח דווקא בבלארוס. בעקבות פרסום דבר הניתוח אמש, תוגברה האבטחה סביב מיטתו.

דגן יצא לניתוח עם רופא מומחה

אתמול חשף נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, במסיבת עיתונאים שקיים בארצו, פרטים אודות ההשתלה שעבר דגן. לוקשנקו סיפר כי דגן נותח בבלארוס לאחר שרופאים בארצות הברית, בגרמניה ובשבדיה סירבו לנתחו, בשל היותו ראש המוסד לשעבר, אך גורמים בישראל דחו את הטענות.

לוקשנקו הוסיף כי הוא בעצמו אישר את ביצוע הניתוח, בשל העובדה שמדובר באישיות כה חשובה. לפי ידיעות שונות יצא עמו לניתוח רופא מומחה.

חבריו של דגן במוסד, ובמערכת הביטחון בכלל, וכן קומץ עיתונאים שידעו על עצם מחלתו, שמרו על כך בסוד משיקולים של צנעת הפרט. לוקשנקו, עם זאת, חשף את הדבר ככל הנראה כדי לזכות ביחסי ציבור למדינתו, שנחשבת לדיקטטורה האחרונה באירופה ושמוטלים עליה עיצומים מצד מדינות המערב. כמו כן, בעבר נחשדה בלארוס כי היא מוכרת ציוד צבאי ואף רכיבים לתכנית הגרעין של אירן.

מאיר דגן עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully