וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר דגן עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס

יוסי מלמן

16.10.2012 / 22:07

נשיא בלארוס לוקשנקו סיפר במסיבת עיתונאים כי ראש מוסד לשעבר נותח במדינתו לפני כעשרה ימים. לוואלה! חדשות נודע כי דגן טס קודם לכן לארה"ב כדי לחפש כבד מתאים

צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן עבר ניתוח להשתלת כבד בבלארוס לפני ימים אחדים, כך חשף אתמול (שלישי) נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, במסיבת עיתונאים שקיים בארצו. מכיוון שלא בית החולים במינסק, שם עבר דגן את הניתוח, ולא בני משפחתו של ראש המוסד לשעבר מוסרים פרטים על מצבו, הדיווחים הם סותרים: ידוע כי הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים.

מאיר דגן נואם בכנס במרכז למורשת היהדות באוניברסיטת תל אביב, יוני 2012. דרור עינב
טס לארה"ב כדי לחפש כבד מתאים. דגן/דרור עינב

מקורבים לדגן בן ה-67 אישרו כי כבר לפני חודשים חלה במחלה ממארת והיה זקוק להשתלת כבד. לשם כך, לדבריהם, הוא טס לפני מספר שבועות לארצות הברית, אך בבית החולים "סלון קטרינג" בניו יורק לא נמצא עבורו כבד מתאים, או שהיה דרוש להמתין זמן רב בתור. עקב מחלתו, צמצם דגן את עבודתו כיועץ זמני בחברות ביטחון והייטק בישראל ובחו"ל. יצוין כי הוא לא עישן סיגריות ונמנע משתיית משקאות אלכוהוליים.

לוקשנקו סיפר כי דגן נותח בבלארוס לאחר שרופאים בארצות הברית, בגרמניה ובשבדיה סירבו לנתחו, בשל היותו ראש מוסד לשעבר, אך גורמים בישראל דחו את הטענות. לוקשנקו הוסיף כי הוא בעצמו אישר את ביצוע הניתוח, למרות העובדה שמדובר בדגן.

חבריו של דגן במוסד, ובמערכת הביטחון בכלל, וכן קומץ עיתונאים שידעו על עצם מחלתו, שמרו על כך בסוד משיקולים של צנעת הפרט. לוקשנקו, עם זאת, חשף את הדבר ככל הנראה כדי לזכות ביחסי ציבור למדינתו, שנחשבת לדיקטטורה האחרונה באירופה ושמוטלים עליה עיצומים מצד מדינות המערב. כמו כן, בעבר נחשדה בלארוס כי היא מוכרת ציוד צבאי ואף רכיבים לתכנית הגרעין של אירן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מדבר במסיבת עיתונאים. Sergei Grits, AP
יחסי ציבור לבלארוס? לוקשנקו/AP, Sergei Grits

מאז סיום תפקידו בתחילת שנת 2011, יצא דגן פעמים רבות כנגד שיטת הממשל בישראל וכנגד מדיניות הממשלה בנושאים מגוונים, ובראשם המדיניות בסוגיית הגרעין האירני. בדברים שנשא בכנס גנדל על המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב בחודש יוני האחרון, אמר דגן כי "אופציה של תקיפה באירן צריכה להיות תמיד על השולחן, אך תמיד צריכה להימצא בעדיפות אחרונה". לדבריו, "אם אקח סיכון ואנבא לגבי העתיד, אומר שנדמה לי שיש ירידה בהשפעה האירנית על האזור".

חודש קודם לכן אמר דגן כי "אין בתקיפה צבאית כדי לעצור את פרויקט הגרעין האירני". בדברים שנשא בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב אמר דגן כי הוא "לא חושב שאופציה צבאית צריכה להיות מוסרת מהשולחן, ואני חושב שאופציה כזו צריכה להישקל בכובד ראש. אבל בתחושה שלי, זה שמנפנפים בה או משתמשים בה כאיזה אמצעי הרתעה – זה לא מרתיע את האירנים. להיפך. מבחינות מסוימות זה אפילו משרת שאיפות אירניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully