וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: העליון דחה עתירה להגבלת מצביעי אובמה

16.10.2012 / 19:46

יו"ר ועדת הבחירות של אוהיו נכשל בסדרה של ערעורים שנועדו להגביל את מצביעי המפלגה הדמוקרטית. הוא ניסה להידפק גם על דלתות בית המשפט העליון ונדחה על הסף - ללא נימוק

בית המשפט העליון של ארצות הברית דחה היום (שלישי) ערעור שהגישה מדינת אוהיו. בערעור ביקש המושל הרפובליקני, שיוצג על ידי יושב-ראש ועדת הבחירות במדינה, לסגור את הקלפיות המשמשות להצבעה מוקדמת בשטחה, בעיקר בתקופה שבין 3 בנובמבר ל-6 בנובמבר - יום הבחירות.

מהדחייה מתפרש שבית המשפט העדיף לא לנקוט עמדה בשאלה העיקרית שלגביה התבקש לפסוק. בכך, למעשה, אישרו השופטים להמשיך את ההצבעה באוהיו כסדרה, באופן שמעניק, לפי כמה פרשנים, יתרון לנשיא אובמה.

בבחירות לנשיאות ב-2008, למשל, כ-93 אלף מתושבי אוהיו ניצלו את זכותם להצביע בתקופה זו. ההצבעה המוקדמת באוהיו – שנמצאת כבר בשיאה – אמורה לחזק באופן משמעותי את כוחו של הנשיא ברק אובמה.

מדגם: פער עצום לאובמה בהצבעה המוקדמת - 59%

הצבעה מוקדמת בבחירות לנשיאות ארה"ב. אוהיו, אוקטובר 2012. רויטרס
מכונה אלקטרונית להצבעה באוהיו/רויטרס

יו"ר ועדת הבחירות באוהיו, ג'ון האסטד, עתר בשבוע שעבר לבית המשפט העליון בוושינגטון, ודרש לבטל שני חוקים, שנועדו לאפשר את פתיחתן הסדירה של הקלפיות באוהיו.

הוא ניסה להתנגד לחוקים האלה בבית המשפט לערעורים במדינתו, אך נכשל. השופטת שמונתה לדון בתיק בבית המשפט בוושינגטון הייתה אלנה קייגן, שמכהנת במינוי אישי של הנשיא אובמה, ולכן פסלה את עצמה מלדון בערעור, והעבירה את הדיון להרכב המלא של הבית.

טענות יו"ר ועדת הבחירות של אוהיו (הגדילו בעזרת החצים)

התשובה שהגיש מטה הבחירות של ברק אובמה (הגדילו בעזרת החצים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully