וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: פירסמה סרטון ביוטיוב והתאבדה

בת 16 התאבדה בשל תמונת עירום שהופצה לחבריה בפייסבוק. זמן קצר לפני כן פירסמה סרטון יוטיוב בו חשפה את מסכת ההתעללות שעברה. אחרי מותה חשפו האקרים את הגבר שהטריד אותה

סיפורה של אמנדה טוד, בת 16 מקנדה, כבש בשבוע האחרון את הרשת. טוד פירסמה לפני כחודש סרטון יוטיוב (שכבר צבר קרוב ל-4 מיליון צפיות), בו סיפרה על ההתעללות שעברה ברשת ובבית הספר על ידי בני כיתתה ועל הקושי שלה להמשיך ולהתמודד עם זה. ביום חמישי האחרון נודע כי היא שמה קץ לחייה - פחות מחודש לפני יום הולדתה ה-16.

את הסרטון הזה העלתה טוד בחודש שעבר ליוטיוב תחת השם: "הסיפור שלי: המאבק, ההתעללות, ההתאבדות, הפגיעה העצמית", והיא מחזיקה בידה כרטיסיות שמספרות את האירועים בחייה. בסרטון טוד חושפת בין היתר חוויה קשה שקרתה לה לפני כשלוש שנים, כשהיתה בכיתה ז'. בשיחת וידאו צ'אט עם צעיר זר, היא הסכימה להצטלם בתמונה חושפנית. שנה אחר כך הוא יצר איתה קשר בפייסבוק ואיים שיפיץ את התמונה המביכה לכל חבריה, אם היא לא תציג בפניו "שואו חדש".

טוד סיפרה שהבחור ידע היכן היא גרה, ידע באיזה בית ספר למדה ואפילו ידע את שמותיהם של בני משפחתה וחבריה. בסופו של דבר, הוא קיים את הבטחתו ואכן הפיץ את התמונה שלה ל"כולם". בעקבות זאת היא נכנסה לדיכאון, פחדים וסבלה מהתקפי חרדה. היא סיפרה שהתנסתה בסמים ואלכוהול כדי לנסות לשכוח את מה שקרה ואפילו עברה לעיר אחרת והחליפה בית ספר, אך זה לא עזר - לאחר שנה אותו בחור יצר עמוד פייסבוק, בו הוא שם כפרופיל את התמונה החושפנית שלה. "בכיתי כל לילה, איבדתי את כל החברים שלי ואת כבודי", היא כתבה על הכרטיסיות ואז סיפרה שהחלה לחתוך את עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוד מספרת כי ניסתה כבר לשים קץ לחייה על ידי שתיית חומר הלבנה ובליעת מנת יתר של כדורים נוגדי דיכאון ומסכנמת: "אני נאבקת כדי להישאר בעולם הזה, כי הכל פשוט נוגע בי עמוקות. אני לא עושה את זה כדי לקבל תשומת לב, אני עושה את זה בשביל השראה, כדי להראות שאני יכולה להיות חזקה. פגעתי בעצמי כדי לנסות ולגרום לכאב לעבור, כי אני מעדיפה לפגוע בעצמי מאשר במישהו אחר. שונאים הם תמיד שונאים, אבל בבקשה אל תשנאו אותי".

סיפורה של טוד הסתיים בטרגדיה, כשהמשטרה מצאה את גופתה בביתה ולאחר חקירה אישרה כי אכן מדובר בהתאבדות. מיד עם פרסום הידיעה על מותה, הגולשים החלו להפיץ את סיפורה. הפייסבוק הוצף בפוסטים על הנערה ועל בריונות ברשת, מספר קבוצות פייסבוק נפתחו לזכרה, כשהגדולה שבהן מונה למעלה מ-900 אלף חברים.

במקביל, קבוצת ההאקרים "אנונימוס" פרסמה הבוקר את שמו ופרטיו האישיים של הגבר שעל פי החשד הטריד את אמנדה - קודי מקסון, בן 30 מקולומביה הבריטית, שהובא לבית המשפט בשבוע שעבר בחשד לתקיפת מינית של קטין, במקרה אחר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully