וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל דיין על ההשחתה: הדיון על המחדל - "תג מחיר" שנתי

קובי דוד

16.10.2012 / 10:43

בתו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר התייחסה לריסוס כתובת הגרפיטי "שר המחדל, בשם הנופלים", על קבר אביה בנהלל. "אין טעם לסגור חשבון עם אדם שאינו בין החיים", אמרה

צילום: ערן גילווארג, ארכיון המדינה; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"זה מכעיס, מרגיז ומוציא את כל השדים וגועל הנפש שקיים בחברה שלנו", אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות יעל דיין, בתו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה דיין, שקברו הושחת לפנות בוקר (שלישי), בידי אלמונים שריססו כתובת גרפיטי שנושאת את הכיתוב "שר המחדל, בשם הנופלים". "האיש מת ואין טעם לסגור חשבון עם אדם שלא נמצא בין החיים", הוסיפה דיין. לדבריה, מדי שנה, באזור יום השנה למלחמת יום הכיפורים, צצים ויכוחים סביב שאלות המחדל שוב ושוב, במה שכבר הפך ל"תג מחיר" שנתי.

הושחת קברו של משה דיין בנהלל, אוקטובר 2012. ערן גילווארג
"אין טעם לסגור חשבון עם אדם מת", אמרה בתו, יעל. קברו של משה דיין, הבוקר/ערן גילווארג

במשרד הביטחון גינו בתוקף את השחתת קברו של דיין. "אנשי היחידה להנצחת החייל באגף משפחות והנצחה עושים כעת את דרכם לבית העלמין כדי לתקן את הנזקים. בכוונת משרד הביטחון להגיש תלונה במשטרה", נמסר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הושחת קברו של משה דיין בנהלל, אוקטובר 2012. ערן גילווארג
"שר המחדל". קברו המושחת של דיין/ערן גילווארג

הבוקר התקבלה בתחנת מגדל העמק תלונה בידי אזרח שהבחין בכתובת לראשונה. "מדובר באירוע חריג ויוצא דופן", סיפר לוואלה! חדשות מפקד תחנת מגדל העמק, סגן-ניצב מני בנימין. "בשעות הבוקר המוקדמות קיבלנו תלונה מאזרח שביקר בבית העלמין, הוא דיווח על הכתובת שרוססה על קברו של משה דיין, שם נכתב "שר המחדל, בשם הנופלים". לדבריו, החשוד פעל סמוך לשעה חצות.

ועדת אגרנט לא מצאה דופי בהתנהלותו טרם המלחמה

דיין, ממפקדי ההגנה, כיהן בשורת תפקידים ביטחוניים ומדיניים בטרם קום המדינה ועד 1979, אז פרש מממשלתו של ראש הממשלה דאז, מנחם בגין. דיין נתפש בעיני הציבור כגיבור הניצחון במלחמת ששת הימים, ומאידך גם לאחראי לשגיאות ממשלת גולדה מאיר, טרם פרוץ מלחמת יום הכיפורים. עם זאת, ועדת אגרנט שהוקמה בנובמבר אותה שנה, לחקר האירועים שקדמו לפרוץ המלחמה, מתחה ביקורת חריפה על הרמטכ"ל דאז, דוד (דדו) אלעזר, אולם לא מצאה דופי בהתנהלותו של דיין טרם המלחמה ובמהלכה ושיבחה את התנהגותה של ראש הממשלה גולדה מאיר. למרות מסקנות הוועדה, דיין לא כיהן בשום תפקיד בממשלת רבין שקמה בשנת 1974.

דיין הלך לעולמו ב-16 באוקטובר 1981 כתוצאה מהתקף לב. שנתיים קודם לכן קיננה בגופו מחלת סרטן המעי הגס, אך הצליח לשוב לעבודתו לאחר ניתוח קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully