וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של מיטל אהרונסון: היה צריך לפטר את היס מזמן

גלעד גרוסמן

16.10.2012 / 10:05

אם הצעירה שנהרגה בתאונת פגע וברח, שגילתה שחלק מאיברי בתה נשמרו במכון לרפואה משפטית ללא ידיעתה, מברכת על פיטוריו של מי שהיה מנהל המכון. "לבדוק אם מעשיו פליליים"

"היה צריך לפטר את יהודה היס מזמן. זה טוב לכל עם ישראל. לי אישית זה לא עושה כלום, כי אין לי יצר נקמנות, אבל צריך לבדוק אם יש משהו פלילי במעשיו, ואם כן - להעמיד אותו לדין" - כך אמרה אמש (שני) ליאורה אהרונסון, שבתה מיטל נהרגה בתאונת פגע וברח במרכז בתל אביב באוקטובר 2008, וחלק מאיבריה נשמרו במכון לרפואה משפטית לאחר שנקברה. דבריה נאמרו בעקבות הוראת שר הבריאות לפטר את פרופ' היס, שניהל במשך שנים את המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

לדברי אהרונסון, היא כלל לא תיארה לעצמה שאיברים של בתה נמצאים במכון. "שמעתי הודעה ברדיו של משרד הבריאות שקראה להתקשר למכון לברר האם נשתמרו רקמות. התקשרתי אליהם, ואחרי שעה חזרו אלי ואמרו לי שמצאו במכון צנצנות עם איברים של מיטל, היא מספרת. "הרגשתי כאילו מישהו תקע בי סכין ואז החל לסובב אותו".

אהרונסון מספרת שהיא חשה תחושת בגידה קשה. "אנו חיים ארבע שנים עם התחושה הנוראית שהבת שלנו נרצחה, ואז אנשים שאמורים להיות רופאים, אנשים ישרי דרך, מהצד הטוב של המפה, בוגדים בך בצורה כזאת. אתה פשוט לא יודע איך להתמודד עם זה", אמרה.

לאחר הביקורת: פרופ' יהודה היס פוטר

מיטל אהרונסון. באדיבות המשפחה
"איך אדע מה בזזו מהגופה?". מיטל אהרונסון/באדיבות המשפחה

לדבריה, לא נמסר לה אילו איברים של בתה נשמרו במכון, ולמה מלכתחילה הם לא הוחזרו לידיה. "קברתי את הילדה שלי, אבל אני לא יודעת עכשיו כמה ממנה קברתי", אמרה. "אני מסתובבת בתחושת אשם נוראית שנתתי אישור להתעלל בגופה שלה כאשר אישרתי לבצע נתיחה לאחר המוות. למה עשו את זה? למה זה טוב?".

הפיטורים נובעים מביקורת ציבורית קשה

מזה מספר חודשים ממתינה אהרונסון לקבל את איברי בתה, אולם הדבר טרם קרה. לכן פנתה לעו"ד עדו אורלנסקי, כדי שיפעל להשבת האיברים. אהרונסון חוששת שגם עתה לא תקבל את כל איברי גופת בתה. "איך אני אדע אם החזירו הכל ומה החזירו? איך אני אדע מה בזזו מהגופה?", היא שואלת. "עד יום מותי לא אוכל לדעת אם כל החלקים של הילדה שלי הוחזרו".

אמש הודיע משרד הבריאות כי הוחלט על ארגון מחדש של פעילות המכון הלאומי לרפואה משפטית, במסגרתו יוצא היס בן ה-67 לגמלאות. פיטוריו של היס נובעים מהביקורת הציבורית הרבה שהתעוררה בעקבות פרשת קבורת האיברים שנשמרו במכון. לאור הביקורת על התנהלות המכון, הורה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להקים ועדה בראשות מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, שתבדוק מהם השינויים הנחוצים במכון.

על פי ההודעה שפרסם משרד הבריאות, בעקבות הבדיקות החליט מנכ"ל המשרד להעביר את האחריות על המכון למינהל רפואה במשרד הבריאות. במסגרת זו, ועם הגיעו של פרופ' היס לגיל פרישה, יוצא מכרז לניהול מקצועי ותפעולי במקומו של היס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully