וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר שאחרי, כחלון מסביר: "אני רוצה חופש"

פנחס וולף

15.10.2012 / 11:26

הודעת הפרישה הדרמטית של שר התקשורת נשמעת שלווה ומפויסת הרבה יותר, כשהיא מנומקת מפיו. "היו ארבע שנים אינטנסיביות, אני מרגיש טוב, בסך הכל רוצה פסק זמן מהפוליטיקה"

ביום שלאחר הודעתו על פרישה מהזירה הפוליטית, אמר הבוקר (שני) שר התקשורת והרווחה משה כחלון למקורביו: "אני מרגיש טוב. בסך הכל אני רוצה פסק זמן מהחיים הפוליטיים. היו ארבע שנים אינטנסיביות ואני רוצה חופש". גורמים המקורבים לכחלון הסבירו בשיחה עם וואלה! חדשות כי הוא "חי עם זה כמה חודשים טובים, ולכן מבחינתו זאת לא הייתה הפתעה וסדר היום רגיל אצלו. ההחלטה הסופית שלו התקבלה כבר לפני כמה שבועות, אז למה שיתרגש מזה?".

מאז הודעתו הדרמטית נמנע כחלון ממגע עם התקשורת; הוא ביטל את השתתפותו בכנס "כלכליסט" שמתקיים היום ואין בכוונתו אף להגיע למליאת הכנסת שתתכנס בצהריים בתום פגרת החורף, לקראת פיזורה הצפוי לרגל הקדמת הבחירות לכנסת ה-19.

חרושת שמועות, ורק דבר בטוח: יפעל לשינוי שיטת הממשל

עם הודעת הפרישה, החלה חרושת שמועות באשר למניעיו של כחלון ולמהלכים שהובילו להכרזה המפתיעה - אם לא עבורו, לבטח עבור חברי מפלגתו. "בכל סיטואציה הוא יכול היה להיבחר במקום הראשון", אמרו גורמים בליכוד. "לכן הפרישה שלו בעיתוי הנוכחי מוזרה מאוד". השמועות נעו בין האפשרות שכחלון ציפה לקבל הבטחה מראש הממשלה לתפקיד בכיר בממשלה הבאה, דרך אפשרות שיפנה לתחום העסקי, ועד לרכילויות אישיות שאינן מבוססות על דבר. אחת השמועות אף דיברה על רצונו, כביכול, לרוץ לראשות עיריית חיפה, וגם היא, כמובן, אינה מבוססת. הדבר היחיד שבטוח בשלב זה, הוא שבכוונת כחלון לפעול במסגרת עמותה שמבקשת לפעול לשינוי שיטת הממשל.

רה"מ בינימין נתניהו השרים שטייניץ סער וכחלון במסיבת עיתונאים על חינוך חינם לילדים בני 3, ינואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
חוששים לאבד את הסמן החברתי היחיד בליכוד. נתניהו בין סער ושטייניץ/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

לאחר הודעתו, כחלון שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא לו לחזור בו מהחלטתו. "נתניהו מעריך מאוד את פעולתו של כחלון ורוצה לראות אותו לצדו בממשלה הבאה", אמרו בסביבת נתניהו. "נתניהו תמך בכל הרפורמות של כחלון ומינה אותו לשר עם שני תיקים". "השר כחלון לא ביקש תפקיד או דבר מראש הממשלה בפגישותיו האחרונות", נמסר בתגובה לטענה כי ההודעה של שר התקשורת היא למעשה ניסיון לקבל הבטחה לתיק בכיר יותר בכנסת הבאה. לגבי הישארותו של כחלון בצוות מאה הימים, הבהירו בסביבת נתניהו כי ראש הממשלה "לא מתכוון להסתפק בזה ויפעל לשכנעו להישאר בחיים הפוליטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully