וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': צר לי על כחלון, פרישתו מעידה על הליכוד

פנחס וולף

15.10.2012 / 9:25

יו"ר מפלגת העבודה התייחסה להודעת הפרישה של שר התקשורת והרווחה וציינה כי מדובר ב"שר מצוין, שלבו במקום הנכון", תוך שהיא קוראת למצביעי ליכוד "חברתיים" לתמוך בה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה הבוקר (שני) להודעת פרישתו מהחיים הפוליטיים של שר התקשורת והרווחה, משה כחלון. "צר לי על כך שהשר כחלון עוזב את הפוליטיקה", אמרה. לדבריה, מדובר ב"שר מצוין שלבו במקום הנכון, ובעל מחויבות עמוקה לציבור הרחב בישראל ולא רק לקומץ עשירים, שבהם לא היסס להיאבק כשהיה צריך". יחימוביץ' לא נמנעה מניתוח השלכות הפרישה, של מי שנחשב לסמן החברתי במפלגת השלטון. "הדבר מדגיש את הפיכת הליכוד שהיתה אמורה להיות מפלגה בשירות העם - למפלגה קפיטליסטית, שהעומד בראשה מתעלל באזרחיו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כחלון שר מצוין שלבו במקום הנכון". יחימוביץ' וכחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת נאבקת יחימוביץ' על קולם של מצביעי ליכוד שמגדירים עצמם "חברתיים", היא מסבירה, להם היא קוראת לחדול מדפוס ההצבעה הקבוע לליכוד, שנשען על עניינים מדיניים-ביטחוניים, ולהעדיף "הצבעה על כלכלה הוגנות וחברה צודקת, שמשרתת את כלל הציבור וקשובה לצרכיו".

בבוקר שלאחר ההכרזה הדרמטית על פרישתו מהחיים הפוליטיים, יכול כחלון לשאוב עידוד מהעובדה שעמיתיו מימין ומשמאל הספיקו לגמור את ההלל בהדגישם את פועלו כשר. מי שהציג את תמונת פרישתו של כחלון מזווית שונה, היה חברו לליכוד, חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן. "הוא היה מודע לקנאה ולרצון לחסל אותו בתוך הליכוד", סיפר שאמה-הכהן בראיון לגלי צה"ל. לדבריו, כחלון נשמע אתמול כאילו היה "האדם המאושר בעולם, ואמר 'די, מיציתי בשלב הזה, אני לוקח פסק זמן, לא כועס על אף אחד'".

"נתניהו ישכנע את כחלון להישאר"

בסביבת ראש הממשלה הבהירו אתמול כי נתניהו לא נשאר אדיש נוכח הודעתו של כחלון, וכי "יפעל לשכנע את כחלון להישאר בחיים הפוליטיים". כחלון עצמו הודיע כי הוא "תומך בליכוד בהנהגת נתניהו". כחלון הוסיף כי סיכם עם ראש הממשלה שיהיה חבר ב"צוות מאה הימים בנושאים הכלכליים והחברתיים וקידום רפורמות עתידיות בכנסת הבאה בראשות הליכוד ונתניהו".

בסביבת נתניהו הדגישו כי ראש הממשלה "מעריך מאוד את פעולתו של כחלון ורוצה לראות אותו לצדו בממשלה הבאה". עוד ציינו כי נתניהו, שבעבר קרא לשרים "להיות כחלונים", תמך בכל הרפורמות של כחלון ומינה אותו לשר עם שני תיקים. "השר כחלון לא ביקש תפקיד או דבר מראש הממשלה בפגישותיו האחרונות", נמסר בתגובה לטענה כי ההודעה של שר התקשורת היא למעשה ניסיון מצדו לקבל הבטחה לתיק בכיר יותר בכנסת הבאה. לגבי הישארותו של כחלון בצוות מאה הימים, הבהירו בסביבת נתניהו כי ראש הממשלה "לא מתכוון להסתפק בזה ויפעל לשכנעו להישאר בחיים הפוליטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully