וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור היהודי ארלן ספקטר מת מסרטן בגיל 82

ספקטר, שייצג את פנסילבניה בסנאט במשך 30 שנים, היה מהפוליטיקאים היהודים הבולטים בהיסטוריה של ארה"ב ופעל רבות לקידום המו"מ בין ישראל לסוריה. אובמה: "הוא היה לוחם"

הסנאטור היהודי-אמריקאי ארלן ספקטר, שייצג את פנסילבניה בסנאט של ארה"ב מאז שנת 1981, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 82. לדברי משפחתו, ספקטר מת בביתו בפילדלפיה לאחר מאבק ממושך בסרטן מסוג לימפומה. הוא הותיר אחריו אישה בשם ג'ואן ושני בנים.

ספקטר החל את דרכו במפלגה הדמוקרטית, פעל תקופה ארוכה במפלגה הרפובליקנית ולקראת מותו שב למפלגה הדמוקרטית. במהלך כהונתו, פעל רבות לתיווך בין ישראל לסוריה.

"ספקטר תמיד היה לוחם", ספד לו נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "מימיו כתובע בפילדלפיה ועד לשלושה עשורים של שירות בסנאט, ארלן היה עצמאי ללא פשרות – ולעולם לא העדיף את אידיאולוגיית המפלגה על פני האנשים שבחר לשרת. הוא יישם את הקשיחות והנחישות הזו גם במאבקו האישי בסרטן, והשתמש בסיפורו כדי להוות השראה לאחרים", אמר אובמה, וסיכם: "מישל ואני שולחים את תנחומינו ותפילותינו לאלמנתו ג'ואן וליתר משפחת ספקטר".

ספקטר נולד בשנת 1930 בקנזס לזוג הורים יהודים. הוא שירת שנתיים בחיל האוויר האמריקאי במהלך מלחמת קוריאה, ולאחר שירותו השלים את הכשרתו באוניברסיטת ייל כעורך דין. במסגרת עבודתו המשפטית, היה חבר בוועדת וורן לחקירת רצח הנשיא ג'ון פ. קנדי. לאחר מכן המשיך להתקדם בתחום הפוליטי, ועבר מהמפלגה הדמוקרטית לרפובליקנית.

במהלך כהונתו בסנאט כרפובליקני נחשב ספקטר למתון יחסית, בין היתר בשל התנגדותו לאיסור על הפלות ותמיכתו במחקר בתאי גזע. באפריל 2006, הוא נבחר על ידי המגזין "טיים" כאחד מ"עשרת הסנאטורים הטובים ביותר של אמריקה". בשנת 2009, עבר למפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully