וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנת מאסר בפועל ל-3 חיילים שתקפו טייס

14.10.2012 / 15:29

החיילים, שתקפו סגן מפקד טייסת מבסיס רמת דוד שהעיר להם על נהיגה פרועה, גם הורדו לדרגת טוראי, במסגרת הסדר טיעון שחתמו עם התביעה הצבאית. הם הביעו חרטה על מעשיהם

בית דין צבאי, מחוז שיפוט חיל האוויר, אישר היום (ראשון) הסדר טיעון שנחתם בין התביעה הצבאית לבין שלושה חיילי צה"ל, שהואשמו במעורבות בתקיפת סגן מפקד טייסת מבסיס חיל האוויר ברמת דוד בחודש יולי 2012. במסגרת ההסדר נגזרו על שלושת החיילים שישה חודשי מאסר בפועל והורדה לדרגת טוראי. החיילים הביעו בפני בית הדין חרטה על מעשיהם. לפני כמה שבועות אושר הסדר טיעון עם נאשם רביעי בפרשה, שאיים על הטייס וניסה לתקוף אותו. הוא נידון לשלושה חודשי מאסר בפועל והורדה לדרגת טוראי.

בעקבות המקרה הגיע מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, לבסיס רמת דוד ופגש את הקצין ובני משפחתו. הוא הבהיר כי החיילים לא ישרתו בחיל האוויר.

"ארצח אותך ואת המשפחה שלך"

ארבעת החיילים הואשמו בתקיפה בנסיבות מחמירות, בהתנהגות שאינה הולמת ושימוש ברכוש צבאי שלא למטרות הצבא. לפי כתב האישום, הטייס הבחין בחיילים נוהגים בפראות במתחם הבסיס, העיר להם ואף דרש מהם את מפתחות הרכב. הנושא הועבר לטיפול מפקדם הישיר של החיילים, אך הארבעה החליטו שלא לעבור על כך בשתיקה, והגיעו זמן קצר לאחר מכן לאזור מגורי המשפחות ותקפו את הטייס. לאחר שנעצרו, הם טענו כי עשו זאת על רקע גילויי גזענות מצדו של הטייס, אך הוא הכחיש זאת. במהלך החקירה הודה אחד החיילים כי אינו בטוח ששמע את סגן מפקד הטייסת מתבטא במילים גזעניות כלפיו.

מכתב האישום עולה כי אחד מהחיילים איים על הטייס, ואמר: "אני ארצח אותך ואת המשפחה שלך. אני ממשפחת פשע". נאשם נוסף איים על הטייס ואמר: "לא משנה מה יקרה, כשזה יסתיים אתה והמשפחה שלך תשלמו מחיר כבד". שניים מהחיילים נאשמו גם בסעיף איום ועלבונות כלפי מפקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully