וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף אמיר אשל לטייס שהוכה: החיילים יודחו מהחיל

18.7.2012 / 2:21

מפקד חיל האוויר הגיע לבסיס בו הוכה סגן מפקד הטייסת על ידי שלושה חיילים להם העיר על נהיגה פרועה, ואמר כי השלושה לא ישרתו יותר בחיל. "נמגר ונוקיע האלימות ממחוזותינו"

האירוע בו הותקף רס"ן א' סגן מפקד טייסת בבסיס רמת דוד ביום שבת על ידי שלושה חיילים להם העיר על נהיגה פרועה הפך לשיחת היום בחיל האוויר. אחת מנשות הטייסים בבסיס אמרה אתמול (שלישי) כי "שיכון משפחות בבסיסי חיל האוויר ידוע כמקום מוגן ובטוח. האירוע הזה זעזע את כולנו ועורר בנו מחשבות. חמור מכך שהאירוע האלים התרחש לעיני ילדיו של הקצין".

בתוך כך החליט מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, לנקוט עמדה ברורה בנושא והגיע לבסיס רמת דוד כדי לפגוש את הקצין ובני משפחתו ולהבהיר כי החיילים הללו לא ישרתו בחיל האוויר. מעצרם של שלושת החשודים הוארך עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הטייס, קצין וותיק שעבד עם בני נוער ממגזרים חלשים בחברה הישראלית, טען בפני מפקד חיל האוויר בנוכחות מפקדיו: "הייתי בהלם מהאלימות של החיילים נגדי לעיני הילדים שלי אבל עוד יותר מכך שניסו להדביק לי גזענות. לא היה ולא נברא. כאב לי מאוד שהאשימו אותי בגזענות. זה שקר".

"חיל האוויר לא ייכנע לאלימות"

אחד המפקדים העיר במהלך הביקור של מפקד החיל כי אחד החיילים הודה כי הקצין לא אמר שום אמרה גזענית כלפיהם במהלך האירוע והאלימות נגדו החלה בעקבות ההערות על התנהגותם. עוד אמר הקצין לחבריו בשיכון כי "רציתי לשמש דוגמה לא רק כקצין ומפקד אלא כאבא. החיילים בחרו לנהוג באלימות בנוכחות הילדים שלי. מעולם לא נחשפתי לאלימות מהסוג הזה".

בעקבות האירוע הפיץ מפקד חיל האוויר איגרת לכלל חיילי חיל האוויר ובה נכתב כי "אין בכוונת חיל האוויר להיכנע לאלימות או להשלים איתה, להיפך, נפעל ביתר שאת למיגורה ועקירתה ממחוזותינו. הדרך תתמקד בחינוך אנשינו לסובלנות, מתן כבוד הדדי ודרך ארץ. מהמפקדים מצופה לפעול, לא להעלים עין ולעבור לסדר היום, בדיוק כפי שפעל רס"ן א': לנוכח התנהגות מסוכנת הוא לקח אחריות, גם מחוץ לתפקידו, ופעל באופן נחוש וללא מורא, תוך גילוי איפוק לדוגמא".

לקריאה נוספת:
חשד: חייל הדליף מפות מסווגות למנוע פינוי מאחזים
אישום: תקפו באבנים ובאגרופים קצין שצפר להם

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully