וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תקפו באבנים ובאגרופים קצין שצפר להם

רמי שני

26.6.2012 / 22:26

ארבעה בני השבט הבדואי טלאלקה בנגב הואשמו בתקיפת הקצין כמה פעמים, תוך סיכון חייו, לאחר שזה צפר להם כשחסמו את הדרך. המשטרה ביקשה להשאירם במעצר עד תום ההליכים נגדם

כתב אישום חמור הוגש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד ארבעה צעירים, אשר תקפו באלימות קצין צה"ל, תוך סיכון חייו, משום שצפר להם בשל נהיגתם הפרועה לפני כשלושה שבועות. נוסף לכתב האישום, הגישה המשטרה בקשה בקשה לעצור את הארבעה, בני השבט הבדואי טלאלקה בנגב, סלמן, בן 33, טלעת, בן 23, ראפע, בן 22 ואהעד, בן 20, עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

על פי כתב האישום, קצין צה"ל בדרגת רס"ן, שהיה בחופשת לימודים, יצא מבסיס הצנחנים "שפיפון" בנגב בדרכו לביתו. במרחק קצר מהבסיס, הוא הבחין במכונית העומדת על הכביש באורות כבויים ומסכנת את עוברי הדרך, ובכמה אנשים הנכנסים אליה. הקצין נבהל מעט מהאופן הפתאומי שבו ראה את המכונית, צפר כדי להזהיר את יושבי הרכב והמשיך בנסיעתו. נוסעי הרכב, שחשבו כי הקצין מתגרה בהם, הזעיקו מספר חברים בכלי רכב אחרים והחלו לעקוב אחר מכוניתו של הקצין. עד בטרם הבחין בהם, עצר הרס"ן את רכבו כדי להדליק את מכשיר הניווט שברשותו.

בשלב הזה, כך עולה מכתב האישום, עצרו לידו שלוש מכוניות. משהבין הקצין כי הם מתכוונים לפגוע בו, הוא החל לנסוע לכיוון הכביש הראשי, ובמקביל, הודיע למוקד 100 של המשטרה כי שלושה כלי רכב עוקבים אחריו. ליד כיכר צומת דביר, הצליחו שלושת כלי הרכב לעצור את מכוניתו של הקצין. "הנוסעים פתחו את הדלת, הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב תוך שהם קורעים את חולצתו, ותקפו אותו בצוותא באגרופים, באבנים ובבעיטות בכל חלקי גופו, ובין השאר בצלעות ובאשכים, כשהקצין שוכב על הארץ, מנסה להתגונן וצועק להם בערבית שהמשטרה בדרך", נכתב בכתב האישום.

חזרו והיכו אותו פעם נוספת

בד בבד, כך על פי האישום, הצעירים חבטו ובעטו ברכבו של הקצין, הטיחו אבנים בשמשות וניפצו אותן. לאחר מכן, עזבה החבורה את המקום, אלא שאחד ממכשירי ה"מירס" שלהם נפל בזירה, ועל כן, לאחר זמן קצר, שבו למקום חלק מהנאשמים והאחרים למקום. שניים מתוכם יצאו מהרכב לכיוונו של המתלונן, היכו אותו ובעטו בו פעם נוספת תוך כדי קללות, כשהוא מוטל על הרצפה. לאחר מכן, כך הואשמו, הם אספו את המכשיר ונסעו מהמקום. נאמר בכתב האישום.

אנשי מגן דוד אדום, שהוזעקו למקום, טיפלו בקצין הפצוע והעבירו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כוח משטרה מתחנת עיירות, שהגיע אף הוא לזירת האירוע, פתח מיד בחקירת המקרה והחל לאסוף ממצאים מהזירה. "הוקם צוות חקירה מיוחד, בראשות רפ"ק שי אבוקסיס, ביחד עם ליאור ועקנין וליאור שחר, שביצעו עבודת עומק בתוך הראיות שמצאנו", סיפר סנ"צ יניב שלמה, מפקד משטרת העיירות. "התחלנו עם מספר אחד הרכבים, ומשם המשכנו אל האחרים והצלחנו לאתר חמישה חשודים. הם לא מודים בתקיפה הקשה, אך הראיות שבידינו קושרות אותם לאירוע".

מזירת האירוע נאספו דגימות DNA רבות, בהם דמם של כמה מהחשודים, טביעות אצבעות וממצאים נוספים. מכתב האישום עולה כי בידי המשטרה יש גם הקלטות שביצע מדובב לבעל הרכב שמספרו היה בידי החוקרים, שטען כי כלל לא היה בזירה וכי הוא אינו נושא מכשיר מירס כפי שנטען כלפיו בכתב האישום. ואולם, מכשיר כזה נמצא ברכבו, ועל פי איכון סלולרי, נמצא כי הוא היה בזירה בשעת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully