וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חולה נפש זרק אחיינו מהחלון ודקר את גיסו

גלעד גרוסמן

14.10.2012 / 14:26

תושב רמלה נאשם כי השליך את בן ה-4 מהקומה השלישית וגרם לו לקרע בטחול כדי לפגוע בגיסו, אותו פצע לאחר מכן. בעבר נסגר נגדו תיק שנפתח בגין ניסיון רצח, בשל מצבו הנפשי

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד חולה נפש בן 30 מרמלה, הנאשם בחבלה ופציעה לאחר שלפני כשבוע וחצי השליך את אחיינו בן ה-4 מחלון של דירה בקומה השלישית ולאחר מכן דקר את גיסו. "אך בנס ניצל הקטין מחבלות חמורות, ואף ממוות", נכתב בבקשת המעצר שהוגשה נגד הנאשם. מדובר באדם שהואשם בעבר בניסיון רצח, אולם התיק נגדו נסגר מכיוון שלא היה כשיר לעמוד לדין.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירב גולן מפרקליטות מחוז מרכז, לפני כשבוע וחצי הגיע הנאשם בשעת בוקר מוקדמת לבית אחותו. הגיס הכניס את הנאשם לדירה והמשיך להתכונן לקראת יציאתו לעבודה. לאחר מכן שב הנאשם לרכבו והוציא ממנו סכין מטבח, אותה החביא בכיסו. הוא נכנס פעם נוספת לדירה, ואז הבחין בפעוט ששהה בסלון. מתוך רצון לפגוע בגיס, הוא הרים את הילד וזרק אותו מחוץ לחלון. הוא נאשם בחבלה ופציעה בנסיבות מחמירות וניסיון לחבלה בכוונה מחמירה.

הנאשם אושפז בעבר בבית חולים פסיכיאטרי ושוחרר

עוד נטען בכתב האישום, שאביו של הילד, שהיה במטבח, שמע חבטה ורץ לסלון, ואז הבחין מבעד לחלון בבנו שוכב על הקרקע ולא זז. האב צעק "לא", ואז הנאשם הוציא את הסכין, פגע בידו השמאלית של הגיס ולאחר מכן דקר אותו בחזה ונמלט. הנאשם נעצר כאשר היה בדרכו לאילת, שם, לדבריו, התכוון להסתתר. האב הפצוע רץ אל בנו והזעיק עזרה. הבן הובהל לבית החולים, שם נמצא שהוא סובל מקרע בטחול. הוא אושפז במשך חמישה ימים עד ששוחרר.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה, כי הנאשם אובחן בעבר כסובל מסכיזופרניה והוא נמצא במעקב פסיכיאטרי ונוטל כדורים. ב-2004 הוגשו נגדו שני כתבי אישום, אחד בגין איומים ואחד בגין ניסיון רצח, לאחר שניסה לדקור רב בישיבה. אולם, שני התיקים נסגרו לאחר שנקבע כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין. הוא אושפז בבית החולים לבריאות הנפש באר יעקב, אולם שוחרר כעבור למעלה משנה להמשך טיפול ומעקב במרפאה לבריאות הנפש. כמו כן, לפני עשרה חודשים הוגש כתב אישום נוסף נגד הנאשם, לאחר שב-2009 איים לדקור ולהרוג את אחד מקרובי משפחתו. תיק זה עדיין מתנהל.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד בנצי קבלר, אמר בתגובה כי מדובר באדם שסובל מבעיות נפשיות ואושפז בעבר. "אני מניח, שגם במקרה זה, כמו במקרים קודמים, יימצא שהוא אינו כשיר לעמוד לדין ולא היה כשיר בעת ביצוע מעשיו והוא יאושפז פעם נוספת", אמר עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully