וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לתאונות: צה"ל קרקע טיסות הקרב ליום אחד

14.10.2012 / 10:24

מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל החליט לקרקע את טייסות הקרב, לצורכי למידה וחידוד נוהלי הבטיחות. גורם צבאי: "לאחרונה אירעו שורה של מקרים של חליפות קרובות של מטוסי קרב"

מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל הורה היום (ראשון) על קרקוע טייסות הקרב של החיל ליום אחד לצורכי למידה וחידוד נוהלי הבטיחות בעקבות סדרת אירועים שהתרחשו לאחרונה שיסכנו את כלי הטיס וחיי אדם. גורם צבאי מסר כי "לאחרונה אירעו שורה של מקרים של חליפות קרובות של מטוסי קרב ועוד מספר אירועים נוספים ולכן כדי למנוע אירוע חמור יותר החליט מפקד חיל האוויר להורות על תהליך של למידה וריענון הנהלים בתחום הבטיחות. בסוף היום יחזרו הטייסות לאימונים".

לפני מספר שבועות כמעט אירע אסון אווירי לאחר שראש להק אוויר תא"ל אילן (בודינגר) בוגר חלף על פניו של מפקד בסיס חצרים תא"ל זיו לוי במרחק של 100 מ' במהלך תמרון אווירי של מטוסי קרב. מפקד חיל האוויר מתח ביקורת על השניים והגדיר את האירוע כ"חמור ביותר".

תקלות אחרות שהיו בחודשים האחרונים הביאו גם הן לקרקוע טיסות בחיל. אחת מהן היא נחיתת חירום בחודש אוגוסט של מסוק יסעור סמוך לבסיס תל נוף במרכז הארץ, לאחר שהתעורר חשש לתקלה טכנית. צוות טכני מבסיס תל נוף נשלח למקום הנחיתה כדי לבחון את כלי הטיס ובעקבות האירוע הורה מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, לקרקע את כל המסוקים מסוג זה עד שתושלם בדיקת התקלה. על סיפון המסוק היו שלושה אנשים, ואיש מהם לא נפגע בעת הנחיתה. גם איש על הקרקע לא נפגע. לגוף המסוק לא נגרם נזק. מהערכה ראשונה עולה כי מדובר בתקלה ברוטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully