וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ניהלנו מגעים עם סוריה, שלא הבשילו למשא ומתן"

שר הביטחון השיב לדיווחים בנושא וטען כי מדובר ביוזמה אמריקאית וכי לא סוכם על נסיגה מהגולן. עם זאת, הודה: "הסכם שינתק את סוריה מאירן וחיזבאללה שווה לישראל הרבה מאוד"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב (שבת) לדיווחים לפיהם ישראל ניהלה משא ומתן עם סוריה, במהלכו הסכימה לסגת מרמת הגולן. בראיון שהעניק לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, הודה ברק כי "הייתה הזדמנות לנתק את סוריה מציר הרשע, שכולל את אירן וחיזבאללה, וכדאי היה לבדוק את זה. מדובר בצעד שהשפעתו על ביטחון ישראל חיובית וברורה, ודבר כזה היה שווה שנשקול עבורו הרבה דברים".

עם זאת, הוסיף ברק, "לא שמעתי מנתניהו שהוא מסכים לנסיגה, הכותרות שניתנו לנושא לא מחוברות למציאות. למרות שכעת הוא יריב פוליטי, תשובת האמת שלי היא 'לא' - זה לא הגיע למשא ומתן. מדובר ביוזמה אמריקאית שהגיעה במצב בו לא חשבנו שכדאי להשליך אותה לפח מיד, הם רק בדקו אם יש על מה לדבר. היו אמנם מספר פגישות, ארבע או חמש, אבל פגישות כאלה התנהלו גם מול מדינות אחרות". לדבריו, "אנחנו אנשים רציניים ואחראיים, אתה לא מחלק מתנות חינם. עם זאת, טוב שיש קשה להזדמנויות, וטוב שיודעים לדחות אותן כשאין על מה לדבר".

"בוגי מתחנף למצביעי הליכוד, שטייניץ נפלא בעיני עצמו"

שר הביטחון התייחס לביקורות מצד בכירים בליכוד, בהם המשנה לראש הממשלה, משה יעלון, והשיב כי "בוגי והגברת לבנת סובלים מ'פריימריטיס', ומתחנפים למצביעי הליכוד. פעלתי ואמשיך לפעול שתהיה לנו פעולה ותכלית נגד האיום האירני, לצד ניהול נכון של היחסים עם ארצות הברית, שהם אבן ראשה של מדינת ישראל". על האפשרות שננזף בידי ראש הממשלה, לאחר פגישתו בארצות הברית עם רם עמנואל, הוסיף ברק כי "בגילי ובמעמדי אני לא מקבל נזיפות. אין ביני לבין נתניהו הבדל של סיכה בכל הקשור לעניין האירני. העניין היחיד שהיינו חלוקים בו, הוא שחשבתי שבנושא הזה יש לדון בחדרים סגורים, ולאחר נאומו באו"ם שוחח נתניהו עם אובמה ואכן החזיר את השיח לחדרים סגורים.וכמוהו גם ליברמן". על שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר ברק כי הוא "שר נפלא בעיני עצמו, אך טוב שיש את סטנלי פישר כמבוגר האחראי".

לקראת הבחירות התייחס ברק לסקרים הלא-מחמיאים למפלגתו, עצמאות, והשיב כי "נעבור את אחוז החסימה. אני לא משלה את עצמי, אני לא מתמודד על ראשות הממשלה, אבל אני מקווה שנהיה כוח ממשי בכנסת הבאה". על אפשרות שובו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לזירה הפוליטית, התנגד ברק ובאומרו כי "הנורמה של שלטון החוק בישראל עומדת תחת איום לא פשוט. אני לא רוצה לומד שהוא לא צריך להתמודד, אבל עמדתי ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully