וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עין ענקית ומסתורית נסחפה לחופי פלורידה

לאחר שנמצאה על ידי עובר אורח, הועברה העין לסדרת בדיקות על מנת לקבוע את מקורה. חוקרים מעריכים כי היא שייכת לזן מסויים של דיונון. "סיפורים כאלה גורמים לציבור להתרגש"

עובר אורח שטייל השבוע לאורך חוף בדרום פלורידה הופתע לגלות לצד הדרך עין ענקית וכחולה, שגודלה בערך כשל תפוז. האיבר המסתורי שנסחף לחוף עורר בשבוע האחרון את סקרנותם של רבים בקהילה המדעית, אולם טרם נקבע איזו חיה היא בעליה של העין האובדת.

לאחר מציאת העין, יצר המוצא הישר קשר עם הרשויות המקומיות, והאיבר המיותם נלקח למכון המחקר לחיי בר בסיינט פטרסבורג, שם הוא צפוי לעבור בדיקות בניסיון לבדוק את מקורו. הת'ר בראקן-גריסום, חוקרת ימית באוניברסיטת פלורידה, העריכה בראיון לסוכנות הידיעות AP כי העין ככל הנראה הייתה שייכת לדג חרב גדול או לדיונון.

עין ענקית שנסחפה לחופי פלורידה, אוקטובר 2012. AP
דיונון ענק או האח הגדול? חוקרים מדגימים אחיזת עיניים בפלורידה/AP

לדבריה, מבנה העין תואם לזה של עינו של דיונון החי במים עמוקים. היא ציינה כי עינו של דיונון בוגר מסוג זה עשויה להגיע גם לגודל של כדורגל, וכי היא יכולה להתנתק ממקומה בקלות. במאמר שפורסם בכתב העת "ביולוגיה עכשווית", הסביר פרופסור בשם דן אריק נילסון כי "עינו של תמנון ענק החי במים עמוקים יכולה להגיע לקוטר של 27 סנטימטרים. על פי ההערכות, העיניים הענקיות הללו מותאמות באופן מיוחד לאיתור לוויתנים מסוג ראשתן גדול ראש".

יצוין כי דיונונים רבים יכולים לגדל בחזרה איברים שאיבדו, ולכן יש לקוות כי בעליה של העין כבר החלים. "יהיה מאוד מעניין לראות מה יעלה בתוצאות הבדיקה הגנטית", סיכמה החוקרת, "סיפורים כאלה גורמים לציבור להתרגש במחשבה על הממלכה המסתורית שהיא האוקיינוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully