וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: פצצה ממלחמת העולם ה-2 גרמה לפינוי המוני

אלפים מתושבי העיר פוסטדם נאלצו לנטוש את בתיהם בשל בהלת הרשויות, עד שנוטרלה הפצצה האמריקאית, שהתגלתה בחצר בית בעיר. 2 פצצות נוספות מהמלחמה התגלו בחודשיים האחרונים

67 שנים מתום מלחמת העולם השנייה, גרמה היום (שישי) פצצה אמריקאית במשקל רבע טון לפינוי 10,000 מתושבי העיר פוטסדם שבמזרח גרמניה, לאחר שהתגלתה בחצר ביתו של תושב העיר. בצהריים, לאחר מספר שעות של מתח, פורקה הפצצה בהצלחה. לפי דיווח של העיתון הגרמני "די וולט", בשעה 7:30 בבוקר התבקשו תושבי העיר לעזוב את בתיהם לבית ספר סמוך, באחד ממבצעי הפינוי הגדולים ביותר שנערכו באזור.

פצצה ממלחמת העולם השנייה במשקל 250 ק"ג נוטרלה בעיר פוטסדם בגרמניה, אוקטובר 2012. AP
נחתה בזמן המלחמה. אחד החבלנים עם שרידי הפצצה/AP

האיש, שזכר כי במשפחתו נהגו לדבר על פצצה שנחתה ליד הבית בזמן המלחמה, הזמין למקום צוות חבלנים. הסיבה לחשש, שהתעורר עשרות שנים אחרי תום המלחמה, היא פצצה אמריקאית אחרת, שפוצצה באופן מבוקר לפני כחודשיים במרכז מינכן. במהלך ניטרולה נגרם נזק הנאמד במיליוני יורו לכמה מבנים סמוכים. בחודש שעבר נפגעו שני בניינים בעיר וירסן שבמערב המדינה, עקב נטרול לא מוצלח של פצצה אחרת מאמצע המאה הקודמת.

תושבי פוטסדם גרמניה מפונים עקב פצצה במשקל 250 ק"ג ממלחמת העולם השנייה, אוקטובר 2012. AP
תושבי האזור מפונים מבתיהם, הבוקר/AP

מאות אנשי כוחות ביטחון, כיבוי ומשטרה פיקחו על פינוי התושבים, רבים מהם קשישים, וגידרו מספר רחובות. הרשויות קיוו כי פירוק הפצצה באופן שלא יצריך את פיצוצה יצליח, אך נערכו גם לתרחישים אחרים והכינו מקומות לינה ארעיים עבור אלפי התושבים. בסופו של יום, נשמו לכולם לרווחה, לפחות עד גילוי הפצצה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully